[AR] [LO] Vraagje over longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

[LO] Vraagje over longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:11

Hallo, Ik wil morgen mijn haflinger graag longeren. Maar ik vind het niet zo leuk omdat ik er een klein probleempje mee heb en ik niet zo super veel verstand heb van longeren. Als ik hem longeer.. doe dit met zadel en halsverlenger dat hij een beetje rond loopt niet super diep. Maar ik heb geen longeersingel vandaar, maar dan komt hij af en toe opeens naar me toen en dan krijg ik hem echt niet meer weg. Ik durf hem niet met de zweep een klap te geven, want dan gaat hij echt gigantisch flippen. Maar dat kan ik nu wel proberen, want ik ga morgen longeren met omheining dus dan is dat minder erg als hij zo hard zou trekken dat hij loskomt. Maar wat kan ik eraan doen dat hij steeds komt. Ik praat met een duidelijke boze stem en hou altijd mijn zweep zo achter hem, dat hij dus opgesloten zit zegmaar.. Mag ik misschien nog meer tips alvast dankje wel!

Francien_

Re: Vraagje over longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:18

Ik heb er niet superveel verstand van hoor
Maar ik leer mijn verzorgpony het met iemand erop zodat diegene of ikzelf hem naar buiten kan drijven. We proberen met zo veel mogelijk stemhulpen. Maar ik weet niet hoe dat is in jou situatie
succes ermee

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:18

Ik heb er niet superveel verstand van hoor
Maar ik leer mijn verzorgpony het met iemand erop zodat diegene of ikzelf hem naar buiten kan drijven. We proberen met zo veel mogelijk stemhulpen. Maar ik weet niet hoe dat is in jou situatie
succes ermee

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:19

Dubbelpost mickey

En je moet hem gewoon terugsturen, net zo lang tot hij 't snapt.
Geen aanhaling, koekje ofzo, nee gewoon terugsturen, om je heen leiden en pas naar je toe laten komen als JIJ het wilt.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:25

eeyeey

ik doe gewoon als mijn paard naar binnen komt met het longeren doe ik de zweep richting ze schouder meestal snapt hij dan wel dat hij dan gewoon door moet lopen,anders moet je hem een tikje geven net achter het schouder,op de zijkant van de buik(en dan het meest naar voren dicht bij het schouder) geen harde mep ofzo gewoon een klein tikje bij mijn paard helpt dat en stemcomandos gebruiken.hoop dat het bij die van jou ook lukt

veel suc6

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:37

oké dankjewel! ik ga het zeker proberen.. als er nog meer mensen die me (andere) tips kunnen geven.. Graag