[AR] [LO] Uistrekken bij longeren in draf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

[LO] Uistrekken bij longeren in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 16:52

Mijn pony loopt netjes aan de longeerlijn. Nu is het probleem dat hij kort draaft( ik bedoel niet kort van moeheid). Als ik hem dus wil laten veruimen probeer ik hem voor tegen te houden en van achter aan te drijven, maar hier gaat hij alleen sneller van draven.

Hoe kan ik hem ruim laten draven, ik logeer meestal met de touwtjes van zijn rug naar zijn bit en dan tussen zijn benen.

Lacuna

Re: Uistrekken bij longeren in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:17

Ik zelf zou eerst even kijken hoe de pony los reageert. Dus zonder touwtjes of iets. Als hij dan ook zo kort loopt, zou ik m ff na laten kijken door een dierenarts of iemand die er verstand van heeft. Het kan zijn dat er iets niet helemaal lekker zit bij je paardje.
Als het paardje los wel goed loopt, kan het zijn dat de touwtjes hem teveel tegenhouden, dat hij nog niet toe is aan het werk wat je van hem vraagt. Dan is longeren met een pessoa misschien een goede tip. maar dan wel lang en laag! om de achterhand sterker te maken.
Groetjes, Lacuna

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 10:24

als je hem zonder toutjes longeert dan loopt hij gewoon normaal en rustig alleen is hij verschrikkelijk aan het sterrenkijken, vandaar dat ik dus rustig aan met touwtjes longeer, maar dan loopt hij dus korter.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:27

hoelang ben je zo bezig met die touwtjes en hoe strak staan deze?

mol

Brendageene

Re: [LO] Uistrekken bij longeren in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:17

wat vaak goed helpt zijn veel tempowisselingen. Dus van verzamelde draf naar een uitgestrekte draf en naar arbeidsdraf. Je kunt onder het zadel wel stemcommando's leren aan je paard voor de verzamelde en uitgestrekte gangen. Ook je paard niet teveel opjagen, zodra hij alleen maar hard gaat weer terug naar een verzamelde draf en vanuit daar weer gaan verruimen. En van voor niet te strak bijzetten, anders heb je kans dat hij op de voorhand duikt.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:10

Ik doe de touwtjes niet strak, hij staat niet in de krul maar kan ze hoofd nog gewoon omhoog doen. Ik begin met lekker stappen en dan laat ik hem lekker 1 tempo los draven en dan pak ik hem op. Ik doe van stap naar draf en weer terug naar stap, als hij dat ontspannen doet doe ik tempo wisselingen in draf en de eerste paar stappen veruimt hij dan ook. waneer hij te snel gaat neem ik hem terug en tot slot doe ik veel overgangen van stap naar galop, van stap naar draf, draf en galop om en om dus best veel afwisseling vind ik ?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 03:44

Heb het Maris met een stemhulp geleerd onder het zadel.. Als ik nu achter elkaar "strek" zeg (slaat natuurlijk nergens op!) strekt hij. Dat doet hij nu ook onder de longe.. Vaak heb ik de s nog niet gezegd van het woord strek en hij begint al...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 06:40

This_is_me schreef:
Heb het Maris met een stemhulp geleerd onder het zadel.. Als ik nu achter elkaar "strek" zeg (slaat natuurlijk nergens op!) strekt hij. Dat doet hij nu ook onder de longe.. Vaak heb ik de s nog niet gezegd van het woord strek en hij begint al...

Haha handig als je net STAP wilt zeggen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:02

haha daarom minderen wij vaart op het commando HOOOOO haha om verwarring te voorkomen zullen we maar zeggen

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 09:19

Hoe heb je dat hem geleerd ?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:33

Dat strekken onder het zadel of aan de longe?

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:57

over balkjes draven aan de longe, en die balkjes altijd iets breder leggen, zou dat kunnen helpen??

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:11

nou lijk me niet echt verstandig, kogel belsure is op die manier zo op gelopen.

mol -8

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:54

strekken aan de longe bedoel je?? mmm ja daarom ren ik ook altijd mee als ik hem laat strekken. Doe ik nl altijd op de lange zijde... Hoewel hij het wel kan op een volte lijkt het mij niet fijn lopen

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 12:31

HJoe heb je hem leren strekken aan de longeer;ijn op comando ?