[AR] {ar}wagen+inziitenden verzekeren waar en hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

{ar}wagen+inziitenden verzekeren waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 15:12

de titel zegt het al hé!
als je je menbewijs hebt is naar mijn weten alleen de wagen en de koetsier verzekert?
moet je dus voor de overige inzittenden een extra verzekering afsluiten?

weet iemand waar ik daar meer info over kan vinden?

laura2span

Re: {ar}wagen+inziitenden verzekeren waar en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:27

Als je gewoon particulier rijdt is alles meeverzekerd geloof ik.
Pas als je betaald gaat krijgen voor de ritten wordt het een ander verhaal.
Heb ik gehoord, sorry als het fout is.

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:27

men bewijs is geen verzekering sluit een wa verzekering af met als toevoeging je hobby

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 16:35

mij is verteld dat je als je kpoetsiersbewijs hebt,je gratis 2 jaar verzkert bent?
en kun je wat duidelijker zijn,met de w.a verzekering toevoeging hobby??

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:12

je hebt ten alle tijden een eigen wa verz. nodig
deze is veel directer met bv schades uitbetalen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:36

tuurlijk ben je verzekerd met via je gewone verzekering, maar die dekken ook niet alles.
voorbeeldje: jij gaat rijden met het paard van de buurman omdat hij ziek is en het paard toch beweging hebt. Tijdens je rit slaat het paard op hol, werkt jou van de bok af en richt gedurende zijn tocht behoorlijk wat schade aan. wie dekt dit? Zijn verzekering zegt ' je hebt je paard uitgeleend dus is zij verantwoordelijk' jou verzekering zegt 'het is zijn paard, jij was op het moment dat het paard schade aanrichtte niet aanwezig en had het paard niet onder controle'. In zulke gevallen dekt het koetsiersbewijs het. Dus als geen van beide verzekeringen willen dekken.
maar verder steld de verzekering van het koetsiersbewijs niet veel voor, het is vooral de informatie en de lessen waar je iets aan hebt.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:44

Volgens mij zijn de wagen en koetsier niet verzekerd hoor! Een wa-verzekering (en dus ook de "vangnet-verzekering" van het koetsiersbewijs) dekken de schade die jij aan anderen toebrengt, niet je eigen schade. Voor schade aan jezelf heb je een ziektekostenverzekering, voor schade aan je wagen kun je een aparte verzekering afsluiten.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 16:08

en schade aan pasagiers?

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:37

Tis geen inzittenden-verzekering zoals je die bij een auto-verzekering kunt afsluiten. Zij zullen zelf ook een ziektekostenverzekering hebben, en ze kunnen evt. schade verhalen op de veroorzaker daarvan. Als je als koetsier een ongeluk veroorzaakt waarbij een passagier schade lijdt, dan kan de passagier de koetsier aansprakelijk stellen voor deze schade. Je valt als koetsier dan weer terug op je wa-verzekering.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 07:41

oké!
het is me helemaal duidelijk!
dank iedereen!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:32

Volgens mij is met je gewone WA verzekering alles gedekt, ook schade aan koets en tuig enzo.
Wij zijn een keer op hol gegaan met een paard van een ander en toen is alles gewoon vergoed. We hadden gelukkig dezelfde verzekeringsmaatschappij dus betalen moesten ze toch anders was het een flinke discussie geworden.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:43

Nououou, dat denk ik niet, een wa-verzekering dekt alleen schade die jij aan anderen toebrengt, en niet je eigen schade. Ik denk dat ze in dit geval de schade hebben uitgekeerd omdat je met het paard van een ander op hol ging. De eigenaar van het paard was dus aansprakelijk voor de schade die hij (zijn paard, waar hij verantwoordelijk voor is) heeft veroorzaakt. Vergelijk het maar met een wa-verzekering voor de auto; daar wordt eigen schade ook niet door vergoed, alleen schade die je aan een ander toebrengt.

aart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:38

Arretje schreef:
Nououou, dat denk ik niet, een wa-verzekering dekt alleen schade die jij aan anderen toebrengt, en niet je eigen schade. Ik denk dat ze in dit geval de schade hebben uitgekeerd omdat je met het paard van een ander op hol ging. De eigenaar van het paard was dus aansprakelijk voor de schade die hij (zijn paard, waar hij verantwoordelijk voor is) heeft veroorzaakt. Vergelijk het maar met een wa-verzekering voor de auto; daar wordt eigen schade ook niet door vergoed, alleen schade die je aan een ander toebrengt.

volgens mij ben je wel verzekerd als je je koetsiersbewijs hebt want iemand hier in de omgeving heefd al eens een ongelukje veroorzaakt en toen heefd de verzekering alles uitbetaald

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:56

Aart, dit topic is al 2 jaar oud.......... Knipoog
Slotje.