[AR] [VD] Wie kan kunstjes leren aan zijn/haar paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ericaa

[VD] Wie kan kunstjes leren aan zijn/haar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 19:28

Hallo!
Ik ben wel benieuwd naar mensen die kunstjes aan hun paarden kunnen leren.. Ook omdat ik dat zelf wil doen, maar ik weet alleen voetje geven, en dat kan ze ook .. Maar het lijkt mij gaaf als ze bijv. Kon zitten en liggen enzo .. Dat is ook vanwege ik niet altijd mag rijden, vanwege mn blessure.. Wie o wie kan mij helpen?

Groetjess!

Mocca

Re: Wie kan kunstjes leren aan zijn/haar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:11

Iedereen kan kunstjes leren aan zijn paard, zolang je maar weet hoe. Bovenaan UZ staat eens sticky, daar kan je kijken.

lucalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:21

Ik weet wel hoe je een paard kan laten buigen...

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:12

Ik mag ook niet meer rijden wegens een blessure. Heb mijn mini al verschillende dingen geleerd zoals liggen, buigen, compliment, beetje spaanse pas, op het blok, zitten uuh dat was het geloof ik. soms gaat het nog niet helemaal zoals het precies zou moeten maar we proberen gewoon lekker verder dressuur leren doe je ook niet in 1 dag. Je hebt heel veel vertrouwen van je paard nodig en niet te vergeten van jezelf een heleboel geduld

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:55

Met een beetje creativiteit kom je een heel eind.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:06

Iedereen kan dat wel, toch? Oh nee behalve ik ben er niet zo goed in, ik ben niet altijd even geduldig.

Op www.pinkhorizon.nl staat het heel erg goed uitgelegd. (sorry dat ik je site even 'gejat' heb :-P)

Staat heel goed

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:02

die site doet het niet bij mij.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:46

bij mij ook niet

This_is_me

Re: [VD] Wie kan kunstjes leren aan zijn/haar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 03:48

het moet deze zijn:
http://www.pink-horizon.nl/

Hoop dat ie het u wel doet.. Heb zelf een heel hoop aan de site gehad.. Maris kan inmiddels voetje, Jembette, klein beetje de spaanse pas. vast pakken, blok, steigeren, draai aan de longeerlijn. en buigen zit er een klein beetje in.. We hebben het al een tijdje nie tmeer gedaan. Er is trouwes ook een VD topic in de huiskamer he!

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:52

Ik ben net begonnen samen met mijn vriendin, wel proberen haar pony VD aan te leren. We zijn daarin alle2 nog groentjes maar het begint aardig te lukken. Heb veel inspritatie opgedaan pink horizon!!

Ik heb hier ooit gelezen hoe je je paard doet liggen. Maar ik vind het topic niet meer terug kan iemand mij hierbij helpen?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:50

zoek anders effe in de huiskamer op VD praters, daar zijn een aantal bokkers die erg fanatiek zijn zoals amable Pinky, fancylover (dacht ik) en nog een heel hoop andere...

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:14

ik ben al een tijdje bezig, ik wist alleen niet hoe je liggen en zitten aanleerde...
mijn pony akn al: compliment*buiging*begin van stijgeren en begin van spaanse pas....

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 00:27

Mij lukt het dus helemaal niet. Ik heb een boek gekocht en ik probeer echt die aanwijzingen op te volgen maar die werken niet bij mijn mini.
Hij kan zich niet concentreren op mij. Is constant met andere dingen bezig en methodes om de aandacht te trekken helpen dus gewoon niet.

Ik ben nu een half jaar bezig en wilde het grondwerk rustig opbouwen alleen hij kon niet eens normaal aan een halster lopen want ging meteen steigeren. Dus hem dat eerst maar geleerd... dat gaat nu prima maar de rest... pff...
Zelf bij het aanraken van zijn voet word hij al panisch... laat staan dat ik meer met 'm wil gaan doen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:54