[AR] paard dat vast zit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard dat vast zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:21

haay bokkers,

Ik heb net een meisje gesproken dat haar paard op rechts heeft vastzitten zegt ze. Ze lost dat op doormiddel van touwtjes die ze van haar instructrise moet gebruiken om zo stelling te vragen. Ook heeft ze met touwtjes gereden.
ik probeerde haar ui te leggen dat dat niet echt een goede manier is van te werk gaan. De pony zit vast en probeert het op te lossen door de pony vast te zetten!
Ik wilde haar uitleggen dat ze beter kan gaan recht richten en een instructrise kan zoeken die daar ervaring en deskundig mee is inplaats van de hulp teugels eraan. Ze kon namelijk geen stelling ( die pony )
Maar dit is toch nniet de goede manier van te werk gaan?.
Ze moet het van haar instructrise zegt ze.
En dit was een keigoede etc zegt ze.
Nou ik heb dus mijn bedenkingen en wil haar helpen maar ze luisterd niet.
Maar zo werkt ze d'r paard toch aan gort? Wat vinden jullie?

jiehaaa

Re: paard dat vast zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:24

Je hebt helemaal gelijk, die pony gaat op zo'n manier er echt niet op vooruit!
Je moet de moeilijke kant meer gymnastiseren, maar dat doe je niet met touwtjes. Eerder loslaten dan vastzetten juist! Want die pony kan zich niet vastzetten aan het bit als dat meisje er niet aan trekt....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:26

Naar mijn idee is dit ook inderdaad juist een averechtse manier. Je paard zit vast, die wil je los hebben. Dus knoop je hem vast

Longeren kan een paard wat vast zit goed helpen. Maar dan denk ik meer aan een dubbele longe.

Als ze niet naar je luistert zou ik het maar zo laten, zonde van het paard. Maar eens komt ze zichzelf tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:28

ja ik weet 't..maar ik vind het zielig voor die pony....helaas heb ik een pony die vroeger kaopt is gereden...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:19

Nee, niet de goede manier. Ze kan veel beter gewoon veel overgangen en figuren rijden.
Wat bedoelt ze eigenlijk met op rechts vast? Dat hij rechts gebogen is, of dat hij moeilijk naar rechts gaat (en dus links gebogen is)? Als hij moeilijk naar rechts gaat moet ze juist veel figuren naar rechts doen, zodat de spieren aan de linkerkant langer worden. En als hij moeilijk linksom gaat andersom dus.
Ik zou als ik haar was wel beginnen op de goede kant van paard en eindigen op de goede kant van het paard, zodat je positief begint en afsluit, maar tussen door het meeste de slechte kant op doen (wel regelmatig afwisselen natuurlijk). Je krijgt je paard niet recht door em vast te binden, dan gaat hij zich juist meer verzetten aan zijn verkeerde kant en word het alleen maar erger en krijg je een zuur paard omdat hij het gewoon niet leuk meer vind voor je te werken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:16

Als ' dit meisje' commentaar wil op bokt op haar manier van rijden/longeren, lijkt het me het beste als ze hier zelf een topic over opent. Op deze manier heeft een topic als dit geen zin.