Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. En dat valt niet mee. Ik ken hem in privesfeer, gewoon als menselijk mens als ie niet "aan het werk" is, ook heel erg goed, en dan valt ie echt wel mee, ik heb het altijd best goed (op af en toe explosies na maarja ik ben ook niet zo'n lieverdje) met hem kunnen vinden. Maar goed, daar heb je als cursist of bergtochtdeelnemer helemaal niks aan en dat snap ik heel goed. Ik keur z'n gedrag naar mensen dan ook niet goed, maar geef wel zelf graag les vanuit z'n werkwijze met paarden. Heb die keuze gemaakt omdat het de manier is waarop ik zelf graag met paarden om wil gaan. En heb de diepgang in het werk nog nergens anders (en ik heb inmiddels HEEL wat gezien en gedaan) gevonden. Als hij z'n eigen werkwijze niet kan waarmaken, wil dat niet zeggen dat ik het ideeengoed op zich niet juist vind, en er zelf WEL zo zuiver mogelijk (maar goed, wie is heilig, ik ook niet....) naar probeer te leven.
fretje schreef:Leuk om eens van het andere front wat te horen! Er zijn al vele discussies geweest hier op bokt, de afgelopen jaren, je bent de eerste die reageert!
geef jij los van pb ook cursussen? Dan zou ik wel eens een cursus comm. met paarden 1 en2 willen doen.
gr
Ik zou er namelijk echt niet meer zitten als ik het echt helemaal niet naar m'n zin had. We hebben een fijn team hoor, ik zou het niet graag missen.

Inmiddels weet ik ook heel goed dat onze werkwijze niet bij iedereen past, maar dat maakt 'm nog niet waardeloos. Ik pas bijvoorbeeld totaal niet bij het gedoe van Parelli (zijn gedachtengoed op papier gaat nog, maar de uitvoering....brrrr), ik vind er niks aan en hier en daar zelfs compleet ridicuul, maar als het voor zovelen WEL werkt....... nou ja........dan zal het toch ook ECHT wel aan mijn persoonlijke voorkeur liggen en niet alleen aan de methode