Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
arans schreef:op onze manege zijden ze wel dat je alleen met jodpurs en chaps of laarsen moet rijden want anders was je ook onverzekert maar wat nou als je op je bara-backpad rijd? moschien een beetje oftopic maajah..
monteaura schreef:Je moet altijd verzekerd zijn volgens mij.
Dat wil zeggen, de verzering moet je altijd wel verzekeren als er iets gebeurt.
CarS schreef:Je bent ten allertijde verzekerd...wel of geen cap ,wel of geen bit,wel of geen ruiterbewijs.
Ann schreef:Voor zover ik weet, jij als eigenaar van het paard, Soxje.
Citaat:In Nederland ben je verplicht jezelf WA te verzekeren. En WA betekent wettelijke aansprakelijkheid en zo'n verzekering vergoedt schade aan derden ALTIJD, ongeacht de oorzaak.
smurf schreef:Citaat:In Nederland ben je verplicht jezelf WA te verzekeren. En WA betekent wettelijke aansprakelijkheid en zo'n verzekering vergoedt schade aan derden ALTIJD, ongeacht de oorzaak.
dat klopt niet, alleen een WA autoverzekering en een jachtverzekering is verplicht in Nederland, las ik elders op bokt (geschreven door een verzekeringsexpert)
@Sox jij bent inderdaad t.a.t. aansprakelijk.
smurf schreef:ik heb nog nooit iets uitgekeerd gekregen via mijn WA verzekering, ze vinden altijd wel een reden om niet uit te hoeven keren.....
smurf schreef:schade toegebracht door huisdieren is bij mij nog nooit vergoed.... Jack Russell had een keer een kat verbouwd, niet vergoed, want de hond was niet onder controle..... kat was uit het raam gevallen (van 2 hoog) en beneden weer naar binnen gesneakt en had een kamertje verbouwd: niet vergoed, ik had de ramen dicht moeten houden en zorgen dat de kat niet naar buiten kon lazeren........