[AR] [LO] longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leanne13

[LO] longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 21:21

Hallo,

Ik heb 2 verzorgshetjes.. de 1 een merrie is 10 en de andere een hengst is 3, de merrie heeft iets aan dr hoeven en kunnne we dus alleen lekker poetsen en vertroetelen alleen de hengst willen we longeren en later misshcien ook berijdne.. alleen 1 probleem die eigenaares doet er helemaal nooit wat mee.. en zijn dus zeg maar nog niet tam en nog niks beleerd. Nu wil ik samen met mij vriendin de hengst leren longeren.. aleen weet ik niet zo goed hoe ik hem dat kan leren.. hij looopt wel mee aan het halster enzo alleen als je hem rondjes wil gaan lopen snapt die er helemaal niks van en gaat die alleen maar irritant doen.. kunnen jullie mjij vertellen ( of weten jullie een site ofzo ) hoe ik hem dat kan leren..
Bedankt!

Gr. Leanne

eva92

Re: [LO] longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:47

probeer anders een een stukje land uit te zetten een ronde waar hij in kan lopen zodat hij niet kan ontsnappen

of probeer als een van jullie hem aan de longe heeft de andere hem rondleid zodat hij het zeg maar gaat snappen dat hij een rondje moet gaan lopen

veel succes er nog meer
groetjes

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:13

met de zweep hem naar buiten jagen zag maar, niet slaan alleen af en toe beetje aanraken en zodra hij doet wat hij moet doen gelijk belonen, veel met hem praten zodat hij op een gegeven moment via je sem kan horen of hij het wel of niet goed doet, of wat je bedoelt.. je kan met hooo ook al een beetje oeven als je naast hem loopt zodra je stopt zeg je hoo als hij dan stopt beloon je hem

Marrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:56

In plaats van zweep kun je ook uiteinde van de longeerlijn gebruiken en meer met je lichaamstaal werken. Een tweede helper is in het begin wel handig. Maak wel een klein cirkeltje dat je afzet dat maakt je leven wat simpeler.
Succes
Laatst bijgewerkt door Percy op 08-10-05 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

leanne13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:55

66996236 schreef:
met de zweep hem naar buiten jagen zag maar, niet slaan alleen af en toe beetje aanraken en zodra hij doet wat hij moet doen gelijk belonen, veel met hem praten zodat hij op een gegeven moment via je sem kan horen of hij het wel of niet goed doet, of wat je bedoelt.. je kan met hooo ook al een beetje oeven als je naast hem loopt zodra je stopt zeg je hoo als hij dan stopt beloon je hem

Als ik een zweep gebruik gaat hij steigeren dat vind hij erg eng.