Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cinnepin schreef:Jiehaa dat is wat ik ook probeerde te zeggen inderdaagje hoeft een paard echt niet in een *houding * te zetten met toeters en bellen zodat ie goed over zijn rug etc gaat lopen.
vroeger dacht ik het ook hoor maar sinds ik les heb van een ontzettende goede instructrise ben ik heel anders gaan denken over bepaalde dingen en zie ik ook hoe het anders kan wat vaak nbog beter werkt ook
Zonder hulp teugels is dus ECHT niet alleen rond slingeren..je kan je paard zo ook hard laten werken..heb het met mijn ogen gezien hoe dat met mijn paard werd gedaan
jiehaaa schreef:En vraag je af waarom hij zo loopt, er kan ook iets niet goed zitten in zijn lijf! (Praat uit ervaring) Dan kan je wel met hulpteugels aan de gang gaan, maar als er iets mis is doe je hem alleen maar pijn door hem in een houding te forceren.
Dus kijk eerst of er een oorzaak in zijn rug is, een paard wat lekker in zijn vel zit zal ook met zijn neus over de grond willen (voorwaarts-neerwaarts) aan de longe, en daar ontspannen ze van. Doet 'ie dat niet, kan het op een probleem duiden.