[AR] [LO]Hoe goed longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

imka

[LO]Hoe goed longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 17:43

Hey,
Ik krijg zoals jullie allemaal bijna weten binnen nu en twee maanden mijn eerste paard Maar wat nou het geval is.. Ik heb nooit echt geweten hoe je moet longeren.. (ben 19 jaar ) Tenminste, ik longeerde wel paarden, maar dan aan het halster en een longeerlijn en verder niet (dus gewoon suf rondjes rennen ) Maar ik wil dus echt leren longeren! Ik heb al dingen aangeschaft zoals longeersingel en pessoa. Maar zou dus echt niet weten waarmee je zeg maar de voorkant vast moet maken dat door de lusjes van de longeersingel moet.. Is dat gewoon touw? Of wat? Ik zou graag wat tips willen of uitleg hierover want wil graag 'goed' leren longeren met alles erop en eraan! Alvast bedankt..
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 28-09-05 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Ellebel

Re: Voel me blond :P Maar toch vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:47

Vraag anders gewoon eens aan je instructeur/instructrice of hij een keertje mee wil kijken als je longeert, bijv. voor de les een kwartiertje. Daar heb je waarschijnlijk meer aan dan een lange lijst met tips hier.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:51

Heb je de pessoa al in elkaar geknutseld? Volgens mij zit er een papiertje bij met hoe je m vast moet maken. Zorg dat ie in het begin niet te strak zit iig. En begin op de laagste stand. Dan kan je imo niet veel verkeerd doen.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:10

Bedankt dat jij die vraag voor mij stelt! Dat vroeg ik me eigenlijk nou ook eens af.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:22

1 ding; dit is niet uit te leggen via de pc.
Dit moet je net als het rijden ohz. leren met een dekundig oog over je schouder.

Sjoert

Re: [LO]Hoe goed longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:30

VMR -> UZ

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:33

Ik zou als ik jou was, dit ook onder begeleiding leren. Dan leer je goed te longeren maar ook waarom, zodat het longeerwerk straks voor je paard ook nuttig is.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 18:34

maar wel de vraag, wat gebruik je om zeg maar het hoofd van het paard mee vast te maken aan de longeersingel... of zit dat ook bij de pessoa? (gaat even kijken..)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:20

neem les.... (GOED) longeren is moeilijker dan de meeste denken

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:31

inderdaad neem alsjeblieft les

mol

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:02

Vanuit t bontje loopt het aan 1 stuk door naar een musketon. Dan zit er los nog een rolletje met een musketon. Deze (die losse) maak je vast aan het bit, en het uiteinde (de vaste musketon) knip je aan het ringetje onder aan de singel (buik). Vergeet niet eerst het hele touw (met beide musketons) door de onderste ring aan de zijkant van de singel te halen. Het andere touwtje wat vanuit het bontje komt (die van de ene kant vh bontje, naar de andere kant vh bontje loopt, met wederom een musketon eraan) knip je vast aan de bovenste ring, op de rug van het paard. Enigzins duidelijk? (is nog best lastig om het zo uit te leggen)