[AR] [LL] vraag: minimum leeftijd voor bepaalde oefeningen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

[LL] vraag: minimum leeftijd voor bepaalde oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 16:18

hallo,

Ik werk pas sinds kort met mn shetter aan de lange lijnen. Het gaat hier om een 4-jarige pony. De pony vind het ontzettend leuk om te werken, maar wil wel bezig gehouden worden en vooral met nieuwe dingen.
Na wat foto's hier op bokt te hebben geplaatst ben ik aan de gang gegaan met de tips, en dat heeft geleid tot het volgende resultaat: In zowel stap als een langzame, maar actieve draf lopen we figuren, wijken we, lopen we schouderbinnen en buiten, nemen we stelling aan zowel binnen als buiten op zowel de rechte lijn als de figuren en maken we uiteraard veel overgangen en vlotte tempowisselingen. De pony loopt ontspannen en nageeflijk, en eigenlijk begint hij zich weer te vervelen. De volgende stap wordt eerst nog het wijken van de hoefslag af, in plaats van er naartoe, en daarna het zig-zaggen (vanaf de rechterhand, bij A afwenden, recht stellen, wijken naar links, recht stellen, wijken naar rechts, recht stellen en weer op de linkerhand bij C)
nu vroeg ik me eigenlijk af of er bepaalde minimumleeftijden zijn voor bijvoorbeeld dingen als verzamelen in draf, langzaam maar actief galopperen, galopperen op een volte, achterwaarts gaan, enz. en wat zouden jullie als volgende stap doen?
Ik wil mn pony namelijk neit overvragen, maar hij geeft zn grens absoluut niet goed aan. Hij zou er heel ver overheen gaan als ik dat van hem zou vragen. Uiteraard heel gaaf dattie dat voor me over heeft, maarruh.. niet echt handig in trainingen enzo. Had liever gehad dattie het gewoon aangaf.
Groetjes, Lacuna

Lacuna

Re: [LL] vraag: minimum leeftijd voor bepaalde oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 21:33

helemaal niemand? ...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:44

hai 4 jaar is op zich een mooie leeftijd zou alleen nog niet teveel telang verzamelen met 4 jaar groeien ze nog wel wat kan wel kleine stukjes verzamelen.voltes galoperen kan best maar maak ze niet te klein galoperen versterkt nl de rugspieren.succes

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:28

Tja ik weet het eigenlijk niet en ben er ook wel benieuwd naar. Ik denkt dat je iets sneller kan gaan als onder het zadel omdat ze geen gewicht hoeven te dragen, maar hoe ongeveer de leeftijden liggen onder het zadel zou ik ook niet weten.
Ik ben nu zelf begonnen met de oefeningen uit een B proefje en wil zo verder gaan aan de hand van de oefeningen die in de proeven gevraagd worden. Ik neem aan dat daar wel over nagedacht is.
Maar wanneer wij er klaar voor zijn om verder te gaan weet ik ook niet helemaal.
Ik heb bij de manege bij mij om de hoek geinformeert of ik eens wat dressuur lessen kon meedoen aan de lange lijnen om toch een beetje een idee te krijgen hoever ik ben in de ogen van een dressuur iemand. Maar hun wilde me er niet mee helpen.