Meest gebruikte NH-vorm in NL?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Meest gebruikte NH-vorm in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 15:43

Heey!
Ik vroeg me af wat de meeste gebruikte natural horsemanship vorm van Nederland is.
Ik denk zelf:
1. Parelli
2. Voest
3. Hempfling

Wat denken jullie, en zijn hier ook cijfers over te vinden?

Achterom

Re: Meest gebruikte NH-vorm in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:12

Cijfers zijn lastig te vinden denk ik.
Ik weet dat parelli op het moment populair is, en hempfling zijn top een aantal jaar geleden had.

Natuurlijk zijn er ook veel mensen die overal wat van mee pikken, dat zou nog weleens de grootste groep kunnen zijn

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 00:21

Ik volg ook niet echt een bepaalde manier. De één heeft dingen die me aanspreken maar er zitten ook dingen bij wat ik net wat minder vind en zo combineer ik eigenlijk stukken met uiteraard ook wat eigen inbreng en tot nu toe moet ik zeggen dat het aardig goed gaat.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:02

Tja, wie heeft de grootste groep "volgelingen"?
Ik denk dat Parelli op dit moment een grote aanhang kent, maar ik weet natuurlijk niet hoe streng zij zijn in de leer van Parelli. Dat geldt ook voor Voest en andere voorbeeld-NH-ers.

Ik denk trouwens dat de allergrootste groep de groep van de mensen zijn die overal iets van meepikken. Zo doen ik zelf veel op basis van Voest, Parelli, hetgeen ik weet van natuurlijk gedrag van paarden en mijn gezonde verstand (intuïtie).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:09

Ik doe ook van alles een beetje, iets wat me aanspreekt probeer ik eens uit, werkt het dan ga ik ermee door. Ik doe veel parelli voor het grondwerk, en bij t rijden doe ik vooral freestyle.
Maar ik denk dat parelli het bekendst is in nederland, hoewel emiel voest nu ook bekender begint te worden door zijn shows hier in nederland.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:32

ik heb het idee dat de mensen die "parelli aanhangen" (ben er zelf ook 1) meer op internet te vinden zijn dan mensen die bv pieter baalbergen, voest of hempfling doen. misschien heeft dat te maken met het type mens die een bepaalde alternatieve methode van met paarden omgaan zoekt. Ik ken tenminste veel mensen die andere methodes doen (of hun eigen methode maken) en uitgerekend deze mensen hebben geen internet of delen hun ideeen niet met anderen.
Het viel me een tijdje geleden in elk geval al op.
Vanuit die redenering is het nog niet zo zeker dat Parelli op nummer 1 staat. Alleen parelliers laten meer van zich horen