[AR] Waar kan je menhoofdstellen kopen? Welke sites?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

[AR] Waar kan je menhoofdstellen kopen? Welke sites?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:52

Hallo,

Weten jullie internetsites waar je menhoofdstellen voor shetlanders kunt kopen? Waar heb jij je hoofdstel gekocht?

En op welke sites kan je nog meer men-spullen kopen?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Percy op 27-09-05 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag voor de titel gezet

viola

Re: Waar kan je menhoofdstellen kopen? Welke sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:29

Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb ook eigenlijk twee nieuwe hoofdstelletjes nodig, ook zo'n minimaatje. En ik denk dat op maat laten maken nog net iets boven mijn budget uitkomt, maar ik denk dat er weinig anders op zit als ik toch ook een beetje goede kwaliteit wil hebben en in het mini maatje van Roger.

Divoza heeft één model wat ze ook in minishetlander maat verkopen zag ik op de site, misschien ga ik ook voor die kiezen, maar ben benieuwd wat er nog meer te krijgen is.

Albert

Re: [AR] Waar kan je menhoofdstellen kopen? Welke sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:15

Ik vind de menhoofdstellen van Ideal erg goed. Volgens mij kosten ze rond de €60,- Niet echt goedkoop!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:20

Zijn die er ook in mini maatjes? Roger van mij heeft namelijk een héél klein hoofd. En goedkoop is het niet maar ook niet echt duur. Ik heb bij een tuigmaker wat info aangevraagd en daar begonnen de hoofdstellen bij 250 euro. En dan heb ik er 2 nodig dus dat doe ik toch maar niet.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:23

viola schreef:
Zijn die er ook in mini maatjes?

Ja.

IvoIce

Re: Waar kan je menhoofdstellen kopen? Welke sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:54

viola schreef:
Divoza heeft één model wat ze ook in minishetlander maat verkopen zag ik op de site, misschien ga ik ook voor die kiezen, maar ben benieuwd wat er nog meer te krijgen is.

Niet doen!!!!!!!

Die heb ik gekocht voor mijn mini, en die heb ik nog kleiner moeten laten maken zodat mijn shet van 1m hem nu past...
Die is egt niet klein, ik snap niet waarom dat maat mini hebben genoemd.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:45

Daar was ik al bang voor. Ik heb nu maat shet daarvan die bij mijn tuig zat en die is ook al te groot voor mijn grote shet met enorm hoofd.
Iemand nog een optie? Op maat laten maken wordt het dus niet kwa prijs. Van ideal ga ik eens kijken waar die te krijgen zijn.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:18

Ik ben ook erg geïntereseerd! Zoeiso ook in een compleet tuig voor slanke mini van 75cm. Viola, de jouw is toch ook zoiets? Waar heb jij je tuig vandaan?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:25

de mijne zijn allebei 1 meter hoog maar de een is dik (echte shet) en de ander dun (meer een minipaard). Voor de dikke heb ik een tuig van divoza, shetlander maat, maar daar heb ik al overal gaatjes bij moeten maken. Dat past bij de dunne absoluut niet.

Dubbelspantuig heb ik 2dehands gevonden heel toevallig lag er een hoopje tuig bij een aanbieding in de ruitersportzaak, na een beetje puzzelen en uitzoeken bleek het dus een heel klein dubbelspan tuigje te zijn, helaas zonder hoofdstellen. (maar voor 50 euro mag ik niet klagen toch).

Roger (de dunne) heb ik dus geen enkelspan tuig voor. Voor de eerste twee keer voor de kar heb ik het dubbelspan tuig een beetje verbouwd met touwtjes en daarna is hij meteen in dubbelspan gegaan.

Ik heb vorig jaar op paard en koets wel een heel klein tuigje gezien van imperial riding, dat koste iets van 350 euro. Toen had ik Roger nog niet dus wist ik niet dat ik zo'n dunne pony zou krijgen.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:27

Oke.. nu je het zegt, hij was vooral slanker, niet kleiner
Stom is dat bij Divoza! Heb al meerdere dingen besteld maat shet en minishet, alles veel te groot. Dat doe ik dus niet meer..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:36

idd slanker. Niet zo erg klein maar dus wel een heel klein tuigje nodig.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:51

kijk anders eens op http://www.marathonwagen.nl
die hebben ook mini tuig voor weinig geld. ik heb dit tuig in enkelspan in shetland maat en ik had het ook in tweespan. foto's van het tweespantuig staan in mijn profiel (niet dat met gareel) en in tandem heeft de achterpony het enkelspantuig op.
evt. heb ik nog een hoofdstel shetland maat, die kreeg ik bij mijn enkelspantuig maar gebruik ik toch nooit.
ik weet trouwens niet of je daar ook onderdelen los kunt bestellen.

verder heeft ideal vast ook wel mini tuig maar dat valt dan weer in een andere prijsklasse, net zoiets als dat van ir als je gezien hebt denk ik.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:07

Als ik nog eens een nieuw enkespan tuig koop wordt het zeker die van ir, maar voorlopig rij ik met roger toch geen enkelspan. Ik zoek nu dus alleen twee hoofdstelletjes, maar dan wil ik meteen twee dezelfde. Ze hebben nu wel hoofdstellen dus het heeft geen haast, maar dat is het zeg maar net niet.

Idd kan je wel overal complete tuigen kopen maar onderdelen wordt al gauw moeilijker. Ik ben ook bij 3 ruitersportzaken voor een kruisleidsel geweest, maar dat konden ze ook nergens in die maat bestellen. Maar dat heb ik nu 2dehand kunnen kopen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:29

voor shetten en dan vooral de mini's wordt het denk al snel handwerk of 2e hands.

op mn werk hebben we er ook een voor een mini, die hebben ze laten maken bij vd wiel. prijs durf ik niks over te zeggen.
ook een stang voor een mini is niet erg snel te vinden, als je er een heb, wees er blij mee

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:43

ik heb een site gevonden (waarschijnlijk had je die al)

http://www.zadelmarkt.nl/

Daar hebben ze hele lage prijzen, (partijen verkoop) maar heb geen idee hoe de kwaliteit is.