[AR] [ar]shet doet mond open bij mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

[ar]shet doet mond open bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 19:54

hoi
ik heb een probleempie.. men shetje doet zijn mond helemaal open als ik het bitje in doe... maar als ik begin te rijden... heeft ie hem netjes dicht. der zitten wel bitringen om.
k dacht altijd dat ie zich maar wat aanstelt?

oja het is een soort bokkebitje, dus stangbit met 2 ringen eraan.

Napie

Re: [ar]shet doet mond open bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:59

Wat is nu het probleem??? Hij doet netjes zijn mond open als je het bitje inhangt en bij het rijden netjes gesloten. Dan is het toch goed??? Die bitringen zijn niet echt nodig.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:04

nee het bit gaat er gemakkelijk in.. maar drukt em daarna gelijk de grond in en zen mond helemaal zo wijd mogelijk open... als we dan beginnen te stappne/rijden doet ie em pas weer dicht

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:15

Even het bit warmen voor het indoen wilt ook wel helpen. Dan neemt hij hem gemakkelijker aan als zo'n koud stuk metaal.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:06

Inderdaad even het bitje opwarmen. Gewoon even met twee handen vasthouden, dan wordt het bit wel warm.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 17:22

er zit een stukje zeemleer omheen die ik altijd voor de tijd nat maak... (wel met koud water) dus het is niet het koude van het bit zelf.. maar of het water dan zo koud is... hmm

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:50

ik snap het niet helemaal... knabbelt hij erop of doet hij zijn mond open als je de leidsels aanneemt?
misschien is een sperriempje een oplossing?

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:49

Daar hadden wij nou ook last van. Met het bokkenbitje wilde ze haar mond niet dicht doen. En met rijden was ze niet te houden, ze luisterde nergens meer naar. Zelfs stilstaan deed ze niet meer. Daarna een liverpool geprobeerd met en zonder zeem en hetzelfde probleem. Al ging het wel iets beter. Dus we bleven doorrijden met het enkel gebroken bustrensje (niet echt fijn want het hoofdstel is ook wat ruim en dan ligt het bit niet rustig in de mond).

Onze pony heeft echt een heel klein mondje en daarom hebben we nu een myler bit gekocht dat wat dunner is en met tongvrijheid. Daarnaast is het bit dubbelgebroken (met zo'n rolletje), dus je kan eenzijdig inwerken. Wat wel een raar gezicht is, omdat maar 1 schaar dan beweegt.

Met dat bit gaat het super, ze is weer rustig, luistert goed, houdt haar mond dicht en neemt het bit zo aan. Misschien dat zo'n bit ook voor jouw pony de oplossing is?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 16:17

oke nog een keer: ik doe het bitje in, dan houd hij zijn mond zo wijd mogelijk open.. en schraapt met zijn mond open dus over de grond.. als ik hem voorwaarts laat gaan doet ie hem pas weer dicht:S

ik dacht dus eerst dat het aanstellerij was, maar gister dacht ik het kan toch niet goed zijn zo.. verkeerd bit? gewoon bokkebitje.
idd mirjam mijn hoofdstel past net, dus met een trensje word het wat te groot en ik ben bang dat ik hem dan niet meer kan houden(het is een hengstje) hoe ziet zon myler bitje eruit?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:26

met zo'n klein mondje ook nog een zeem erom heen?

Haal die zeem er eens af..kijk eens wat hij dan doet. Ik denk dat het bit nu te dik is.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:24

Moeilijk uitleggen en ik heb er ook geen plaatje van. Het bit ziet eruit als een stang met tongvrijheid. En in het midden (het bovenste stukje van de tongvrijheid) zit een langwerpig rolletje, waardoor de twee delen los van elkaar te bewegen zijn.
De kleinste maat is 10 cm en dit bit kostte mij 50 euro.

Voldoende uitgelegd
Als je het adres wilt van de verkoper PB me dan maar.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:03

Zie http://www.toklat.com/myler/ voor het myler bit. Is wel een dure aanschaf. Laat eerst maar eens bekijken of het bit wat je hebt en het hoofdstel wel goed passen. Zit er geen hengstentand in de weg?