[AR] Koetsiersbewijs enkelspan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AR] Koetsiersbewijs enkelspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:07

omdat ik voorlopig door rugklachtne even niet kan rijden heb ik besloten om met mijn paardje te gaan mennen. hij loopt op dit moment in het 2 span maar zelf zou ik graag enkelspan met hem gaan rijden.

Nu heb ik dus een koetsiersbewijs nodig. waar kan ik deze cursus volgen in de buurt van Limburg en kan dat ook met een span van hun of moet je daar je eigen paard met kar meeslepen?

wat zijn de kosten? Misschien hebben jullie links voor mij ofzo?

Alvast bedankt,

Groetjes Angela en paardje Marco

Napie

Re: [AR] Koetsiersbewijs enkelspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:49

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:23

goed dat je je koetsiersbewijs wil gaan halen. daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen.

bij mij kwamen ze aan huis lesgeven, we deden dan de cursus met een hele groep en dus omdebeurt een kwartiertje les. soms kun je ook daar een span lenen.

ik betaalde ongeveer 300 euro voor de complete cursus.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:41

Ik heb hem gehaalt toen ik op vakantie was op de veluwe. Lesboek + proefexamens thuisgestuurt gekregen en 2 (half uur) lessen met de instructeur samen gereden voor het examen. Bij slagen had hij me nog een uur dressuurles tweespan beloofd, dus ook nog gehad. Geen idee meer wat ik ervoor betaald heb. Ik dacht dat een complete cusus meestal rond de 300 euro is.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:51

Ik heb hem gehaalt bij mijn verzorgponies toen. Ik hoefde maar de helft te betalen 180 euro. En bij mij zat alles er gewoon bij, de paarden, de kar enz..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:06

Bij onze vereniging wordt binnenkort (voorjaar) ook weer een cursus gestart. Kosten inderdaad rond de 300 euro, en er zijn wel een aantal aanspanningen nodig. Vaak zijn er een aantal mensen (medecursisten) die wel hun aanspanning meenemen en die mag je vaak wel lenen. Ikzelf heb dat zo ook gedaan, onze wedstrijdhackney's zijn er namelijk niet echt geschikt voor.

Informeer bij verenigingen in de buurt of er daar ergens een cursus gestart wordt. Het is namelijk niet zo dat die cursussen standaard ergens gehouden worden, het is vaak een groep mensen die het willen volgen, zich dan organiseren en dan komen ze de cursus op uitnodiging geven.