[AR] [LO] Welke touwtjes gebruiken met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

[LO] Welke touwtjes gebruiken met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 13:27

Hoi,

Ik wil gaan longeren met touwtjes, maar welke gebruiken jullie en wat voor soort touwtjes zijn dat ? Het lijkt mij dat die touwtjes enorm snijden. Waar kan ik eventueel de juiste touwtjes kopen ?

Wat is de beste manier om deze te bevestigen zodat hij zijn rug en achterhand gebruikt. ik longeer nu met slof maar dat ik vind ik niet echt fijn. Maar wil hem wle goed aan het werk hebben.

al het advies is welkom

groetjes kim

Moll

Re: [LO] Welke touwtjes gebruiken met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:50

ik gebruik boot touw dus zeil touw, t'is er sterk en glat.
en hoe te gebruiken je kan ze gebruiken als zijnde slof, maar ook over de longeer singel leggen via het bit weer terug naar de singel.
de beste manier is toch de slof wijze om rug en achterhand gebruik te stimuleren, eerst het paard lekker los werken dan de touwtjes ligtjes aan zetten zo dat het paard met het neusje er uit kan lopen en als het paard met het hoofd naar beneden wil gaan dat hij met zijn neus ook daat er uit kan lopen.

mol

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:53

oke en waar heb je dat gekocht(waarschijnlijk in een vaarwinkel)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:59

Ik heb mijn touwtjes bij de Gamma vandaan, het lijkt op zeiltouw, maar ikheb juist geen gladde nylon, maar katoen. Nylon snijdt behoorlijk, katoen niet.
Ik heb mijn touwtjes door de ringen bovenop over de longeersingel door het bit tussen de benen door naar de ringen onder de longeersingel. Er komt zo door de beweging speling in de touwtjes, die lijken op de kneepjes die je maakt als je rijdt.
Zo heb ik de boel zitten:

Afbeelding

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 11:21

oke thanks en hoe heten die touwtjes precies van de gamma, hoe duur waren ze ?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:24

Hoe het heet geen idee, maar als je gewoon vraagt naar touw wijzen zij je de weg wel, en kan jij zien wat je nodig hebt.
Hoe veel het kostte weet ik ook niet meer, dat is al zo lang geleden. denk rond een anderhalve euro per meter ofzo
Je kan het trouwens ook wel bij de Welkoop krijgen bedenk ik me nu ineens, of andere bouwcentra en dat soort dingen. Maar denk er dus om dat je geen nylon neemt maar zacht katoen

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 11:26

oke zacht katoen ga ik dan halen, hoeveel meter zal ik nodig hebben voor een pony van 1.49 ??

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:17

Wederom geen idee, moet je even opmeten bij je pony, beetje ruim nemen, van halverwege zn buik naar zn mondhoeken en dan weer richting onderkant buik, stukje extra, je moet verschillende maten kunnen instellen.
Ik denk dat ik bij Bas al op een meter of 3 zit, en dat is maar een shet van 1.10

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:21

hahahaa oke nou ik meet het even op en ga het dan halen, hardstiikke bedankt voor je uitleg en foto ik heb dezelfde singel dus dat gaat helemaal lukken