barebackpad of schabrak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rustyyy34

barebackpad of schabrak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 18:45

misschien een beetje een stomme vraag maar ook die moeten worden gesteld niet waar.

Ik rijdt vaak zonder zadel maar aangezien rusty nogal uitstekende botjes heeft wil ik dat liever met een schabrak eronder doen. Nu las ik over de barebackpad en vroeg me af of je niet net zo goed een longeersingel met een schabrak kan gebruiken zo`n een die je ook onder een boomlooszadel doet waardoor de rug vrij ligt of zal dit te erg gaan schuiven?

liefs rox

Morrie

Re: barebackpad of schabrak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:24

ik ben bang dat het erg gaat schuiven, ik zie de kids met de shetten dat wel eens doen, maar die vliegen er vaak bij de eerste bocht met sjabrakje en al af, maar probeer het eens uit, zou ik zeggen en vermeld je bevindingen hier!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 00:47

ik heb ook wel eens met een wollen sjabrak en dekensingel gereden maar dat zit eingelijk in de weg. dan kun je nog beter zonder rijden

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:14

Ik reed vroeger vaak met een dubbelgevouwen dekentje en singel eroverheen. Ging prima!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:20

ik deed het vroeger ook hoor, maar belandde ook wel eens in het zand De eerste keer op een BBP was fantastisch, sindsdien is de longeersingel met shabrakje verleden tijd

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:45

Ik heb het dus geprobeert met een dekje met inlages en een longeersingel.
Ten eerste had ik continu ruzie met de longeersingel, ik zat daar steeds tegenaan en dan gaat je schaambeen op den duur best pijnlijk worden
Dus geprobeert met een dekensingel maar die kan niet strak genoeg dus het dekje schoof alle kanten op.
Ik denk dat je met een dekje met zo'n sympanova onderkant meer kans hebt maar dan zit je geloof ik al snel aan de prijs van een BBP dus veel verschil zal het niet maken.

Ik weet nog heel goed, in mijn prille jeugd, reed ik met mijn pony erg vaak met een dik opgevouwen wolle deken mét een longeersingel en dat ging prima, waarom mij dat nu niet meer lukt snap ik zelf ook niet maar ik ga nu dus gewoon voor een BBP

rustyyy34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:04

dank jullie voor al die berichten ik denk dat ik toch maar een barebackpad aan ga schaffen welke hebben jullie en die met suede is dat nu wel handig dat wordt toch op een gegeven moment glad?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:42

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:48

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:42

Ik heb een zelfgemaakte barebackpad. Hij zit heerlijk, alleen brak de singel tijdens het galoperen
Dus nu ben ik iets anders aan het bedenken voor een singel, nylon band ofzo.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:30

Ik maak ze ook nog wel eens zelf en voor de singel stoten gebruik ik nylon, 2 smalle banden, dan kan er gewoon een Engelse singel aan, 1 brede voor een westernsingel.
Nylon is loei sterk alleen kijk wel uit dat het niet te veel op de huid komt, het kan nl. mega schuren en snijden.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:35

Ik rijd nu met een zelfgemaakt dekje. Het is gemaakt van een soort tafelkleed achtig stof, daar 3 lagen van en het is een mooi dekje stevig dekje. Ook lekker groot, groter dan een shabrak en helemaal vierkant. DAaroverheen een simpele elastische dekensingel en het blijft perfect zitten. Zelfs als ze een paar rare sprongen maakt.

Trouwens het ligt niet op een shetlander, maar op een jonge Fries.

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:43

hey, ik deed vroeger een shabrak met zo'n elastieke singel (weet de officiele naam niet voor zo'n ding ) en dat bleef goed zitten!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:23

Ik had er ook een gewone dressuursingel aan. Maar dat spul waar ik de stoten van had gemaakt brak.