NH:Demo in Maartensdijk a la Monty Roberts?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

NH:Demo in Maartensdijk a la Monty Roberts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:55

Hoi!

Ik hoorde van een stalgenoot dat er volgende week vrijdag in maartensdijk een demo wordt gegeven van de werkwijze van monty roberts. Weet iemand hier meer van? Heeft die vrouw een website?

Ben benieuwd om nu eens te zien wat die join up precies inhoud. Als ik alles zo lees, lijkt het me niet zo fijn voor je paard, maar ik wil het met eigen ogen zien.

Antheman

Re: NH:Demo in Maartensdijk a la Monty Roberts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:21

In Maartensdijk worden vaker clinics gehouden!

Ik ben een poosje geleden naar een Strasser clinic in M dijk geweest, heel handig, 10 minuutjes fietsen!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:59

Bedoel je soms van marie bos dacht ik...
die moet een website hebben.
mischien via google

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:16

Marrie Boshuis kun je bereiken via www.sensiblehorsemanship.nl. Zij help Ian vandenberghe (instructeur Monty roberts) en mij bij het geven van de trainingen in nederland. Ga zeker kijken. Een join up is een fantastisch middel om een goede band te krijgen met je paard, mits het goed wodt uitgevoerd.

Groeten!

Annemarie van der Toorn

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:29

Ik kan helaas niet op de website komen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:45

Is dit op Stal Arends? is er al iets bekend over tijden en kosten?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:24

Ons plaatselijke krantje schreef:
Aanstaande vrijdag van 19.00 - 20.30 uur. Op de Dorpsweg 157 in Maartensdijk.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 20:04

bedankt! Ik zie jullie berichtjes nu pas, omdat er stond dat er 0 reacties waren? wazig. Gelukkig hebben jullie wel gereageerd. Dankjulliewel!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:10

De demo van Marie is erg leuk, zeker de moeite waard om naar toe te gaan. Helaas kan ik niet aanwezig zijn, Rio zou demonstratie-paard zijn, maar omdat ik tot 18.00 uur zit te vergaderen vandaag ga ik dat niet redden...

whissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:55

De Monty-methode is geweldig!!!!! Mijn zielige ( ooit verwaarloosde ) merrie Lizzy is bij de show geweest in Den Bosch, (waar Annemarie en Marrie ook waren) Kelly Marks heeft, samen met Monty, met Lizzy gewerkt aan haar twee grootste problemen, trailerladen en voetjes optillen. Dit is inmiddels al een half jaartje geleden, en Lizzy doet het geweldig. Ondanks dat ik in juni een kindje heb gekregen, en dus een paar maanden niet echt met haar heb kunnen oefenen, tilt ze ontspannen haar voetjes op ( de hoefsmid geloofde zijn ogen niet!!!! ) en loopt ze vrij gemakkelijk de trailer op.
In november komt Monty naar Maastricht, en ben ik er zeker weer bij. Op het moment heb ik een jonge hengst van 2,5 staan, en die wordt zeker op deze manier zadelmak gemaakt!!!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:38

Ik ben ook zéér tevreden over de methode van Monty Roberts!
Ik heb meegedaan met een demonstratie trailerladen met mijn haflinger.En Annemarie van Toorn heeft me daarmee geholpen...
En nu ben ik om de dag thuis aan 't oefenen ,en nu loopt ze er zó op
Ze staat zelfs nu af en toe met nog een paard in 'n 2paards trailer!
Gaat super!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:41

Ohja ,ff een vraagje aan Annemarie:
Wanneer komen jullie weer 's in de provencie groningen om een demonstratie te geven?
Ik wil dan zeker weer komen kijken,en wie weet ;meedoen

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:35

Ik was op de demo van Marrie, het was erg interessant en leerzaam. Mijn pony was demo-paard, als invaller van (denk ik) Rio. Helaas waren er minder toeschouwers dan verwacht. Dit mocht de pret niet drukken. Het andere paard heeft na de join-up leren dubbellongeren van Marrie, waarna de eigenaresse en haar moeder het ook met hem mochten oefenen, onder begeleiding van Marrie. Mijn pony (kruising hackney) is erg ongeduldig en toont weinig respect voor mensen als hij zo druk is. Marrie heeft ook met hem join-up gedaan en daarna wat grondwerkoefeningen die betrekking hadden op stilstaan. Uiteindelijk heeft hij nog eventjes aan de dubbellonge gelopen, ook omdat ik dit zelf ook wil gaan doen met hem. Al met al een geslaagde middag en ik raad aan iedereen die zich hiermee bezig wil houden aan om een keer contact met Marrie op te nemen. Voor zover ik begrepen heb geeft ze ook cursussen aan huis. meer info op haar website, die ik hierboven al heb zien staan.