[NH] Wie werkt er met de methode van Emiel Voest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hexodrien

[NH] Wie werkt er met de methode van Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:37

Er zijn hier vast wel mensen die met de methode van Emiel werken.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb in het voorjaar een basiscursis gedaan en ben erg enthousiast.

Mocca

Re: Wie werkt er met de methode van Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:17

Ik heb me de laatste tijd er erg in verdiept, en ben sinds enkele keren bezig met Amica, maar die heeft zo'n dominant karakter dat ik niet gelijk resultaat verwacht

Odi

Re: Wie werkt er met de methode van Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:09

Sinds 3 of 4 jaar train ik mijn paard op deze manier en dat bevalt me erg goed. Kijk ook vaak naar andere systemen en pik op deze manier dingen eruit die mij goed lijken. Maar voor mij blijft de Voest basis.

MissRoxyy

Re: [NH] Wie werkt er met de methode van Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:14

jup ook ik doe het ,ofnouja deed het nu heb ik moustache en daar ben ik nu ook mee begonnen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:04

Ik ben het met mijn jonge paard wat aan het oppakken ja... rustig aan, alles op z'n tijd

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:52

Ik krijg freestyle les op de manier van emiel voest, dit bevalt me goed en vind het heel leuk om te doen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:39

Ik heb het gebruikt voor de africhting van mijn knollo ging heel goed. Nu gebruik gezond verstand, Voest en Parelli en gewoon boerenfluitjes doorelkaar heen en dat gaat erg goed.!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:14

Ik ga mee met arabesk, na een tijdje ga je toch wat dingen naar eigen manier en inzicht doen. Maar ik vind het een supermethode.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 22:19

Heb zijn nieuwe boek vandaag gekocht: handleiding grondwerk. Erg duidelijk en praktisch

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 22:20

(bedoel handleiding loswerken, handleiding grondwerk moet nog uitkomen)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:23

heej

kan iemand mij vertellen of laten zien wat hier bedoeld word
het klinkt heel gaaff

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:25

zijn er trouwens nog meer boeken van hem

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 21:43

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:04

hartstikke bedankt het lijkt me best leuk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:07

het is ook leuk

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:19

Ik ben nu ook al 4 jaar bezig met cursussen en clinics bij Emiel, en het bevalt nog steeds echt supergoed. Ieder jaar één of twee cursussen gedaan, 2 maanden geleden ook weer op trainingsweek geweest en de afgelopen 3 dagen op het horse event (@hexodrien, je zult me dan wel gezien hebben in de stand )

Sinds ik met Jelmer op deze manier werk is hij echt stukken beter gaan lopen, na een cursus zitten we echt plotseling twee nieveau´s hoger. In de handleiding loswerken wordt het piramidesysteem heel goed uitgelegd, welke onderdelen er allemaal invloed hebben op het latere grondwerk en rijden, en hoe je problemen vanaf de basis kunt aanpakken.

Ik ben nu ook op zoek naar instructie die op dezelfde manier werkt, op zijn site staat een lijst van mensen die door hem zijn opgeleid. Ik heb in de trainingsweek ook les gehad van Marion van de Klundert, zij heeft dit voorjaar een interne opleiding gedaan bij hem. Jammer dat zij in de buurt van Breda zit, zij werkt ook heel erg fijn.

Natuurlijk verdiep ik me ook in andere methodes, mijn boekenlijst is van het weekend ook weer behoorlijk uitgebreid Ik denk dat overal wel iets goeds in zit, en dat je gewoon moet kijken wat je het beste past. Maar ik raad het iedereen aan om te proberen, dat deed ik ook en ik zweer erbij

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 16:07

@ chaai misschien heb ik mijn bare back pad dan wel bij jou gekocht (die zwarte)???
Ik wil in het voorjaar ook weer een vervolgcursus gaan doen met Hexo. Emiel vertelde dat dat waarschijnlijk nog in Ruinen zal zijn, dat vind ik wel leuk. Ruinen is een leuk dorpje en ik vind het een mooi trainingscentrum. Heeft die marion een website (ik woon namelijk in Breda)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:08

Bij ons op stal is het een soort algemene methode. Er wordt hier niet gelongeerd maar ge"freestyled". Emiel is een prettige vent vind ik, maakt zijn methode niet groter of spectaculairder dan ie is.
Gewoon nuchter Hollands heel goed met je paard bezig zijn. Ik hou er wel van.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:45

@hexodrien, Ruinen is idd erg leuk, ik vind het ook jammer dat hij daar weggaat maar de nieuwe locatie moet ook wel wat worden geloof ik. De site van Marion is www.paardenbasis.nl

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 17:13

Dank je wel! Ik zal de website eens gaan bekijken.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:54

Ik heb denk ik 3 jaar terug de basiscursus bij Emiel gedaan... Echt super! Vanaf dat moment gebruik ik het altijd in mn training, maar wel gecombineerd met de Engelse dressuur. Het is dus niet zo dat ik een bbp heb en alleen maar bit- en zadelloos rij. Ik rij ook nog vaak genoeg met hoofdstel en (dressuur)zadel, dit omdat ik ook dressuurwedstrijden rij. Maar ik heb mn teugels er 9 van de 10 keer voor de sier bijhangen, rij met mn zit en benen, op de 'Emiel-manier'.
Om lekker te ontspannen doen we vaak ff loswerken e.d, ff lekker spelen samen. Of springen oid... Wat ik met hoofdstel/zadel kan, doe ik ook zonder. En met het opgebouwde wederzijdse vertrouwen dat we ondertussen in elkaar hebben, zijn we maatjes voor life geworden!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:18

Ik ben ook begonnen met de Voest-methode, maar heb nu zelf vanalles wat zegmaar... zoals Pauline en Arabesk.

biancbelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:31

ik ga 25 nov de basiscurses bij emiel voest doen,ben erg benieuwd.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:15

van alle natural-methodes spreekt die van voest me het meest aan, vooral omdat het niet zo dogmatisch is. Bovendien vind ik voest een vreselijk prettige uitstraling hebben, ik kan me zomaar voorstellen dat ik me als paard ook heel prettig bij hem zou voelen als mijn eigen paardje er over een aantal jaar is *droom, droom* dan wil ik zo snel mogelijk een cursus bij hem doen, lijkt me de perfecte manier om een goede basis te leggen voor een leven lang plezier samen

logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:39

Hoi, hoi,
Een vriendin van mij werkt ook al heel wat jaren op de manier van Emiel Voest. Zij heeft ook de instructeursopleiding bij hem gedaan en de ISPH (een opleiding waar naast het rijden ook freestyle en TTEAM aan bod komen). Ze heeft echt verbluffende resultaten en ze weet het op een hele leuke ongecompliceerde manier over te brengen. Mocht iemand interesse hebben voor een lesje. Ze werkt voornamelijk in de buurt van Hoevelaken en haar mailadres is meino.hilde.jongma@hetnet.nl Het is echt de moeite waard. Ik ben een paar keer met haar meegeweest en het viel me op dat zowel ruiter als paard er echt plezier hadden. Dat zie je ook niet meer zo vaak.