[ar] vragen van een groentje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

[ar] vragen van een groentje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 13:33

ik rijd al dik 20 jaar onder het zadel,maar wat aangespannen rijden betreft ben ik echt een groentje!
dor gezondheidsproblemen word het rijden onder het zadel steeds minder.
vandar dat ik nu een stoere fjordenruin heb staan,die ook voor de wagen beleerd is.
ik ga braaf mijn koetsiersbewijs halen,als iemand een goed instructeur weet in Zeeland(noord-,en zuid beveland)graag!!

ik heb van kennisen een tuig gekregen
het is al wel oud,maar heb het netjes ingevet,en het ligt nu bij de tuigmaker,om het goed na te laten kijken!

maar nu......
een wagentje,ik wil gewoon lekker een ritje kunnen maken,en wat mensen mee kunnen nemen(4 pers.)
maar ik wil ook graag eens een ritje door de wei,of bos kunnne maken,dus best stevig.
wat is dan een leuke wagen(nieuwe is voor mij zoiezo niet te betalen)
en waar moet ik op lettten.
en hoe weet ik,als ik naar een wagen ga kijken,of mijn bink ervoor past?

alvast bedankt voor de moeite!

Sjonniej

Re: [ar] vragen van een groentje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:52

Gewoon op zoek naar een marathon-reacreatiewagen gaan. Mooie wagens, stevig, maar ook zo flexibel dat je er eventueel een wedstrijdje mee zou kunnen rijden. Maar ook wel weer groot genoeg dat je met zeker 4 mensen meekan.

Of het past? Paard meenemen is het makkelijkste.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:20

Als je naar een wagen gaat kijken kan je het beste iemand meenemen die er verstand van heeft.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:02

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik ben ook een enorm groentje wat mennen betreft .....

Maarreh, laat de 2-wieligen wagens staan en kijk alleen naar 4-wielige, goed geveerde wagens. Een wagen met maar 2 wielen zit vreselijk en je voelt elke hobbel.

Succes met je zoektocht!

Groetjes,
Anke

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:12

Vraag bij gerenommeerde wagenbouwers naar gebruikte wagens en vertel erbij dat je een Fjord hebt, met stokmaat. En dan inderdaad iemand meenemen die ook technisch wat weet van een wagen. Met een fatsoenlijke marathon-recreatiewagen zit je altijd goed.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:06

dank jullie wel!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:44

vientijntje schreef:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik ben ook een enorm groentje wat mennen betreft .....

Maarreh, laat de 2-wieligen wagens staan en kijk alleen naar 4-wielige, goed geveerde wagens. Een wagen met maar 2 wielen zit vreselijk en je voelt elke hobbel.

hier kun je ook niet met z'n 5e op