[AR] Mijn eerste menles zit er op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

[AR] Mijn eerste menles zit er op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 12:34

Na dit topic ( viewtopic.php?f=21&t=461161 ) heb ik vandaag mijn eerste menles gehad van Arie vd Linde.

Het ging super. Roos wou graag werken en deed verschrikkelijk haar best. Ik voelde haar gewoon met de minuut scherper en soepeler worden. Dat terwijl ik ze toch altijd al aardig scherp hou, zowel OHZ als voor de wagen.

Het was misschien de 10e keer voor Roos voor de wagen. Eerste paar keer op het land, toen een paar keer op de weg en vorige week zelfs al een keer het bos in. Dit was de eerste keer dat er echt dresuurmatig flink aan gewerkt werd.

Een pasje verruimen en daarbij nagevelijk blijven ging super. Hals laten streken ging ook netjes. Krappe wendingen gingen ook netjes. En we hebben zelfs ons eerste keurige bewuste galopje voor de wagen gemaakt (ze was al wel eerder uit enthousiastme een paar keer aangesprongen waarna ik haar weer flot terug nam).

Hij zei zelfs al dat ik eigenlijk wel iemand was om zijn tuigpaarden in een dames nummer te rijden. Ik vind het toch wel heel wat als iemand dat over je zegt als hij je 1x heeft zien rijden!!!!

Ik ben weer super trots op Roosje en kijk nu al uit naar de volgende les over 2 weken!!!!

Ibalia

Re: [AR] Mijn eerste menles zit er op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:38

Wat leuk voor je dat het zo goed is gegaan.
Ik hoop dat ik net zoveel plezier zal gaan krijgen tijdens de lessen. Hoewel het nog wel even duurt voordat het zover is.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:42

wat leuk zeg!

roosje heeft echt talent!

(jij ook wel denk ik )

roos, is echt een fantastische pony vind ik. zowel onder het zadel als voor de kar, als voor kinderen enz!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:31

fijn dat het zo goed is gegaan!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:30

Fijn dat het zo goed gegaan is en je zo enthousiast bent!
En je instructeur ook
Wie weet zien we je straks voorbij komen met zo'n grote tuiger, weer eens wat anders dan een shetje

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:49

Fijn dat het zo goed ging!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:23

Dus straks in de tuigers??

Maar super dat je eindelijk iemand gevonden hebt, die je ook nog kwa rijstijl aanstaat!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:55

Wat gaaf zef!
Mooi dat roos het zo goed oppakte

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 22:45

Voorlopig hou ik het nog wel even bij shetlanders hoor . Wie weet ga ik wel tuigen met mijn shetlanders , dat word ook wel aardig veel gedaan.

Ik vond het wel keurig dat ze ook op beide kanten netjes aansprong in galop(rechts om wel met een 2e poging). Ohz vond ze het altijd aardig moeilijk, ik heb afgelopen maanden amper tijd gehad om haar zelf serieus te rijden en ze had nog nooit bewust gegalopeerd voor de wagen.

Ik kan niet wachten om haar weer in te spannen! Al ben ik bang dat ik daar pas volgende week weer aan toe kom.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:59

Ik vind het wel wat vroeg om direkt in galop te gaan. Mij is altijd geleerd om dat uit te stellen tot ze volledig in de hand zijn. Galoperen lukt namelijk meestal wel en zo heb je kans dat ze te snel aanspringen in galop in bijv een middendraf.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 17:41

Roos loopt natuurlijk ook onder het zadel waar ik ook middendraf en galoperen vraag.
Ik vind het ook snel. Maar vertrouw op mijn instructeur(die hier in de buurt voldoende naam heeft, hij geeft ook meerdere lessen bij de rijvereniging en hij is mij aangeraden door een Z dresuur, Z vaardigheid en Z MSGW iemand).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 06:55

denk dat hij het even als beloning heeft gezien, zo van nu heeft ze braaf steeds netjes aangedraafd, dan mag ze nu even een galopje!