[ar] Stijgeren voor de sleep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IloveShets

[ar] Stijgeren voor de sleep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 11:29

Zo'n 3 maanden geleden hebben we een 15 jarige Welsh merrie gekocht. De vrouw waarvan we Polly kochten zij dat ze wedstrijden met haar heeft gereden voor de kar en dat ze er al een poos voor liep.

Nou, oke! Wij ongeveer een maandje geleden Polly voor de kar gezet omdat ze het kende volgens die vrouw. Inspannen ging goed maar zodra ze een stapje vooruit moest sprong ze de lucht in en alle kanten op.

Gisteren hebben we haar voor de sleep gezet en dat was ook weer stijgeren en alle kanten op springen.

Zou ze een trauma voor de kar hebben? We beleren haar niet zelf, voordat we weer gezeik hebben haal er iemand bij die er meer van weet.

G. Vos, vader van mijn vriedin en meerdere malen Kampioen aangespanen rijden met zijn hackneys beleert haar.

Iemand tips?

Groetjes

laura2span

Re: [ar] Stijgeren voor de sleep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:41

het lijkt erop dat ze niet beleerd is, ze schrikt terug van de druk op haar borst.

er worden een hoop pony's verkocht als zijnde beleerd maar die nog nooit een kar van dichtbij gezien hebben.
het lijkt me het slimste om die man er even naar te laten kijken.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:56

Ik zou haar eens een opfriscursus geven als ze het al kent. Miss kent ze het nog helemaal niet en is de druk idd iets engs.
Ik hoop dat het goed komt.
Succes ermee.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:42

veel (men)bokkers zouden zeggen (als ze idd niet beleerd is) laat haar beleren door iemand met ervaring. Ik denk dat je daarom al een hele goede keuze hebt gemaakt door haar te laten beleren door Gertjan.

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:45

Ja, we hebben haar toen ook voor zijn marathon wagen gehad. Dat ging dus niet goed. Toen ging die met haar in de LL, maar ze was erg gespannen en dribbelig maar hij kreeg het wel voor mekaar om haar laag en ontspannen te laten lopen!