[AR] Het Achenbach systeem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

[AR] Het Achenbach systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:58

Heii, ik had een vraagje, wie rijden hier allemaal met het achenbach systeem. Ik heb zo namelijk leren mennen, maar ik vind het zonder ook wel erg handig, en dan kun je toch sneller reageren? Wat zijn jullie meningen? En ervaringen?

Sjonniej

Re: Het Achenbach systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:27

Ik rijd bijna altijd volgens het achenbach systeem, alleen in de hindernissen niet.

Tijdens de dressuur de dressuurhouding, tijdens buitenritten de uitgangshouding. Dus gewoon met 1 hand.

Ik vind het een prima methode en kan er super mee uit de voeten. In de hindernissen móet je soms even iets anders ingrijpen dan dat je normaal zou doen en dan kan je in de knoop komen met het tussenstuk tussen je rechter- en linkerhand. Dat laat ik dus los. Mijn handen heb ik verder wel hetzelfde. Ik rijd dus niet net als ohz in de marathon.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:38

Ik rijd eigenlijk altjid met achenbach systeem.
Vind het eigenlijk wel handig, 1 hand vrij in de uitgangspositie.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 16:25

Ja, daar kan ik me ook wel in vinden.. Hm

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:44

ik rij bijna altijd in Achembach of Achembachachtig.
ik vind het een vriendelijke en handige methode hoewel het wel even duurde voor ik het echt makkelijker vond dan JBF

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:25

Ik rij ook eigenlijk altijd met achenbach (soms dan eens een vingertje verkeerd ofzo, maar altijd ongeveer goed)

Als ik met Eli dressuur aan de lange teugel pakte ik ook automatisch de teugels in achenbach systeem. In rij niet onder zadel dus heb nooit anders geleerd

Arretje

Re: [AR] Het Achenbach systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:04

Ik rij ook meestal à la Achenbach; in principe altijd dressuurhouding, en als ik een hand vrij moet hebben uitgangshouding. Gebruikshouding gebruik ik vrijwel nooit. Heb het mezelf aangeleerd en gaat prima, ook in de hindernissen (heb afgelopen zaterdag meegedaan aan een oefenmarathon, hier staan wat foto's voor de liefhebbers:
viewtopic.php?f=53&t=462526
Zit er wel over te denken om met name in de dressuur mijn linkerleidsel ook onderlangs te laten lopen, dus net als bij het rijden onder de man. Ik heb het idee dat je dan net wat fijnere ophoudingen kunt maken, net iets meer gevoel. Weet niet of het zo is maar ga het gewoon proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:06

Ik rijd ook meestal Achenbach omdat ik dan veel makkelijker mijn zweep kan gebruiken.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:58

Krips schreef:
Heii, ik had een vraagje, wie rijden hier allemaal met het achenbach systeem. Ik heb zo namelijk leren mennen, maar ik vind het zonder ook wel erg handig, en dan kun je toch sneller reageren? Wat zijn jullie meningen? En ervaringen?

Ik vind juist dat je met achenbach sneller kan reageren, daar heb ik de cursus ook voor gevolgd omdat ik niet snel genoeg kon reageren.
Iemand die ik ken had mij toen ook een beetje het achenbach uitgelegd, maar zonder cursus lukt het toch niet echt vind ik.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 08:01

Dus jullie vinden dat ik achenbach weer op moet pakken en weer eigen moet maken? (Ik vond het heel makkelijk maar in de zomer heb ik in een soort open luht theater gewerkt en daar reed ik op een strijdwagen en daar deden ze geen achenbach.. Vandaar)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 08:01

Oja, ik bedoel met zo leren mennen dat ik zo mijn koetsiersbewijs heb gehaalt