[AR] [ar]''beleren'' kosten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

[ar]''beleren'' kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:19

He, ik had een vraagje he, aangezien ik nog niet zo veel bak van mennen, maar dacht zo van; tja misschien wel leuk als we indy een keer zouden kunnen laten ''beleren'' vroeg ik me dus af hoe dat allemaal in zijn werk gaat?
hoe doe je dat normaal?
hoe lang kan het ong. duren?
hoeveel kost het ong?
of misschien zijn er nog meer dingen die ik nou vergeet en waarvan jullie denken dat ik die moet weten hiervoor?
wie kan mj ehlpen daarmee?
groetjes
Elvira

Teigetje008

Re: [ar]''beleren'' kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:34

Hoi,

ik heb stella 3 jaar geleden laten beleren door Henk Hammers (HBC stal Zwolle). Dit met hetzelfde idee als wat jij nu hebt: ok, ik kan wel mennen, maar beleren?
Het is sowieso al heel belangrijk dat je het door iemand laat doen die er verstand van heeft, als het 1 keer misgaat gaat het meestal voor de rest van het paardenleven mis..

Stella heeft in totaal 4 weken bij Henk Hammers gelogeerd. Het kan ook sneller maar ze moest nog op ijzers dus de hoefsmid moest eerst langskomen..

Het heeft mij in totaal (met kosten hoefsmid rondom op beslag, stalling voor een maand + voer e.d.) 600 euro gekost.

Op zich een heel bedrag, maar als ik je iemand moet aanraden is het Henk Hammers wel. Stella had respect voor de zweep, maar was er absoluut niet bang voor, ze luisterde goed naar de commando's en vond weinig eng. En het maakt hem niet uit wat hij beleert, er stonden bv ook fjorden op stal, dus niet alleen tuigers..

Nu 3 jaar later ben ik er nog steeds ontzettend blij mee. Ik moet je er wel bij vertellen dat je na het beleren van het paard gewoon nog heel veel kilometers moet maken, en zelf heel correct en duidelijk moet zijn in je commando's, straffen en beloningen. Ook moet je er aan denken dat het heel erg belangrijk is dat je degelijk tuig en een degelijke koets of wagen hebt. Ook dit kost veel (tuig rond de 800, koets kan vanaf 1800..). En misschien is het een idee om menlessen te volgen. Ik zeg altijd: groen en groen is dodelijk..oftewel: een groen paard die gestuurd wordt door een "groene menner" is vaak niet echt veilig..Dus je zou het bv kunnen combineren, paard naar les(beleerd worden) en jij naar les! Oh ja, en waarschijnlijk zal je paard op 4 ijzers moeten, dit moet je dus ook meenemen in je berekeing...

Maar als je dan lekker met paard en wagen door de bossen draaft is het het allemaal wel waard!
Ik hoop dat je nu een beetje een idee hebt. Ik denk dat het beleren wel goedkoper kan hoor, maar Henk is echt een aanrader..
Succes!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 16:56

ok heel erg bedankt!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:25

ik weet niet welke afstand je wil afleggen om je paard te laten beleren, maar wij doen het dus ook zoals wel bekend. ik heb het hier over onder de kastanje.

Wat is ons doel?

-Het paard moet vertrouwd raken met tuig en wagen.
-Het paard op een verantwoorde manier kennis laten maken met het verkeer.
-Het leggen van een goede basis van de combinatie menner en africhting paard.

bij ons kost de Africhting/correctie per maand € 640,00. dit is ook incl. stalling, voer etc.

voor meer informatie: www.onderdekastanje.nl

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:09

wij hebben onze drie jarige fries ook van het jaar laten beleren, ben effe zijn naam kwijt, het was ook gewoon een hobbyist, maar ik geloof dat het niet meer dan 200 euro gekost heeft voor 6 weken incl stalling en voer, en onze fries doet het echt prima, volgend jaar laten we onze andere fries daar ook beleren!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:27

Ik was ook rond de 600 euro kwijt.(ik heb mijn kieffer ingeruild tegen het beleren die een waarde had van ong 550 euro).

Ik heb het laten doen op de Haffrie Hoeve in Warmenhuizen.
Perfect gedaan met veel gedult en rust.

Mocht ik nog eens een paard voor de wagen hebben stuur ik hem weer daar heen.