[AR] [LO] paard draait zich om!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inkidinkidoe

[LO] paard draait zich om!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 16:00

hoi hoi,

ik ben benaderd om een paardje in te rijden. het is een Ctje van een jaar of 5. hele mooie gangen, maar heb gemerkt dat hij linksom zwakker is. gallopeert aan de longe moeilijk aan en pakt vaak verkeerde galop.

Ondanks dat zit ik met een probleem:
Rechtsom (let wel dat is dus zijn goede kant) is hij zo gericht op achterblijven (ik beland dus binnen een volte alweer te ver voor hem) dat hij steeds kans ziet om zich om te draaien. In het begin nam ik aan dat het onervarenheid was en pakte ik hem steeds terug, weer opnieuw wegsturen enz. enz. Maar nu blijkt dat er eerder al een poging gedaan is om hem in te rijden, maar die halverwege is gestaakt.

Hoe moet ik dit nu oplossen? Mag ik hem wegsturen met de zweep als hij zich om wil draaien? wat moet ik doen als hij zich wegdraait met de achterhand? (dus dat ik weer voor hem beland) ik kan wel de hele bak achter hem aanrennen, maar dat lijkt me geen oplossing!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re: [LO] paard draait zich om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:17

Proberen met 2 mensen te longeren 1 heeft de lijn vast de ander loopt te hoogte van zijn achterhand met een longeer zweep en sluit hem zo op...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:42

idd zoals Applelove zegt helpt vaak.
En anders toch proberen zelf zoveel mogelijk op dezelfde plek te blijven staan. En ik zou hem wel meteen terug sturen al moet het 10 keer. Maar zo gauw jij hem laat komen heeft hij het gevoel dat het weer gelukt is.
Hopen dat het snel vooruit gaat

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:32

Als hij probeert achter te blijven om om te draaien, dan blijf jij gewoon nóg meer achter. Hij kan niet achterblijven zonder zijn tempo te verlagen, als jij hem dan weer aanspoort blijf jij op de goede positie en kan hij zich niet omdraaien. Probeer te voorkomen dat jij als het ware voor hem uitloopt, híj moet voorop