[AR] [nh] werkt hier iemand met de hempfling methode?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

[nh] werkt hier iemand met de hempfling methode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:26

ik ben beetje bezig met het grondwerk van de hempfling methode, zijn hier andere mensen die dat ook doen of hebben gedaan? of een cursus van hempfling hebben gevolgd? willen jullie misschien jullie ervaringen vertellen?

furie

Re: nh werkt hier iemand met de hempfling methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:01

hoi,ik werk met zijn methode alleen op basis van de informatie uit zijn boeken want clinics,cursussen of lessen geeft hij niet meer dat ik weet.
Hij is zo oncommerciëel dat hij erg moeilijk te pakken te krijgen is naar het schijnt is hij nu op wereldreis en zit ergens op een bootje rond te dobberen Zelf vind ik het heel spijtig want ik zou een moord begaan om hem is te kunnen spreken
Groetjes Furie

djodjodjo

Re: [nh] werkt hier iemand met de hempfling methode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 08:25

rij jij ook met zijn methode? en hoe werkt dat? wat voor paardje heb j eigenlijk? het lijkt me ook echt heel gaaf om met hem te spreken, maar dat zal niet zo snel kunnen helaas!

furie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:32

Ik heb een bonte nrps en ik rij ( probeer allesinds ) te rijden met zijn methode als basis dus sturen en stoppen op gewichtshulpen.Dus bij het sturen mijn lichaamsgewicht verplaatsen zodat die eronder treedt,het gaat goed hoor bv.zigzaggen door paaltjes op gewichtshulpen enzo.Gewoon is proberen,ik rijdt iemand anders zijn paard dat alleen opgeleerd is met bit en been en toch reageert die perfect op gewichts hulpen als ze wilt het is heel natuurlijk.
Groetjes Furie

furie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:34

o ja,iemand in de familie is bij hem geweest en nog iemand die er is blijven wonen.Ik probeer er meer over te weten te komen als je wilt zeg ik het je dan wel.Groetjes

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:23

ja graag! heb je met de paardjes die je rijd eerst grondwerk gedaan voordat je ging rijden?(de dominatie en vertrouwens relatie opgebouwd, en ging dat goed?)

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:22

Ik doe heel veel met Hempfling. Heb ook andere methode's en die van me zelf er tussen gekieperd , maar Hempfling is en blijft mijn basis en zijn uit eindelijke doel is die ook van mij.

Kijk maar is op mijn site voor info.

furie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:04

ja eerst grondwerk ik heb er een jaar overgedaan maar dat was vooral omdat ik zelf een beginner was.Ik heb trouwens in het begin les gekregen van Josien die hier boven een bericht heeft geplaatst.Het heeft mij zeer goed geholpen.
Ik ben absoluut van zin om Hempfling op te zoeken als ik ooit de kans krijg dan laat ik het je weten
Groetjes Furie

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:05

Haha dacht al dat jij het was.

Leuke bokt naam.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:00

met wat voor zadel rijden jullie? en waar hebben jullie dat gekocht? hoeveel kostte dat?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:42

Ik zelf rij op een vaquera zadel. Toen de tijd gekocht bij de stal de woeste hoeve. Prijs zou ik zo niet meer weten.

Voor mijn hengst moet ik nog een zadel hebben. Waarschijnlijk word het de boomloze zadel in spaanse model. Kijk hier maar is http://www.trekkingsaddles-webshop.com/ ... niola.html

furie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:44

Ik rij op een westernzadel dat toevallig goed paste,geen goedkoop flutding maar wel tweedehands,het is nog wel iets bijgeschaafd.
Voor mijn ander paard zou ik graag een vaquera gelijk josien maar het paste helaas niet op haar dus zoek ik verder naar een ander spaans zadel.

WormBoy

Re: nh werkt hier iemand met de hempfling methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:46

furie schreef:
hoi,ik werk met zijn methode alleen op basis van de informatie uit zijn boeken want clinics,cursussen of lessen geeft hij niet meer dat ik weet.
Hij is zo oncommerciëel dat hij erg moeilijk te pakken te krijgen is naar het schijnt is hij nu op wereldreis en zit ergens op een bootje rond te dobberen Zelf vind ik het heel spijtig want ik zou een moord begaan om hem is te kunnen spreken

Het lijkt er op dat zijn bootje ergens in Scandinavie gestrand is :http://www.dayka.nl/kfh/2005.htm
Dus als je erg graag wilt, kun je hem aan het werk zien! Hopelijk komt ie ook nog eens een keertje weer wat dichter in de buurt, maar je hoeft in ieder geval geen mensen om het leven te brengen om hem te spreken ...

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:31

wow bedankt!! kan je hem altijd 'volgen' op die site? weet je of hij ook wel eens naar nederland komt?

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:37

djodjodjo schreef:
wow bedankt!! kan je hem altijd 'volgen' op die site? weet je of hij ook wel eens naar nederland komt?

Geen flauw idee, ik ben ook maar toevallig op die site terechtgekomen. Er staat wel een email-adres op van degene die hem bijhoudt, dus die zou je eens kunnen mailen? Ik heb ergens gelezen dat Hempfling nu in Denemarken zou wonen, en zijn eigen site (http://www.hempfling.com/) doet dat ook vermoeden, maar geeft maar heel weinig info (wel weer een email-adres).

Zou inderdaad gaaf zijn als hij een keertje Nederland aandoet ... is er geen ervaren NH-er die dat zou kunnen/willen organiseren? Hij is trouwens wel een keer in Nederland geweest voor een clinic, maar dat zal wel weer een hele tijd geleden zijn geweest.

furie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:29

Dat zou super zijn!Bedankt wormboy voor de info al is zweden niet vlak bij de deur ik ben blij dat hij terug aan het werk is.