[AR] Krappe wendingen (straatje keren)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

[AR] Krappe wendingen (straatje keren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 14:09

We zijn begonnen om mijn Tinkermerrie voor de kar te zetten. Ze pakt het allemaal braaf op dus dat is heel fijn.
Het enige waar ze moeite mee heeft zijn de krappere wendingen (soort straatje keren) te doen. Dan wordt ze wel wat paniekerig en wil ze niet om stappen. Uiteindelijk lukt het wel maar we moeten dit echt heel langzaam aan doen. Ze vind in dat geval die lamoenen langs het lijf nog eng. Wenden op een rotonde is geen probleem. Ik ben benieuwd of jullie dit ook meegemaakt hebben. En of jullie wellicht nog goede tips hebben
Laatst bijgewerkt door Jellie op 29-08-05 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej

Re: [AR] Krappe wendingen (straatje keren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:15

Nog even verder oefenen
Een krappe bocht is zowiezo moeilijk. En als jouw lamoen heel erg smal is kan hij al helemaal niet makkelijk buigen.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:17

Gewoon blijven oefenen en iemand bij het kopstuk mee laten lopen om haar de goede richting op te laten gaan. Veel praten en op haar gemak stellen, zodat ze weet dat ze niks verkeerd doet. Met Nikita heb ik hetzelfde probleem gehad, die ging alleen veel te hard die klapte bijna omver met het omstappen, ze vinden het gewoon eng die stangen tegen het lichaam. Veel oefenen, maar wel afwisselen met andere dingen, anders wordt het een nare ervaring.

Succes ermee!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:29

Idd, veel oefenen. Ik heb nog niet een jonge pony gehad die het de eerste keer meteen helemaal geen enkel probleem vond(varieerd van niet helemaal snappen tot het echt eng vinden).
Met oefenen word het veel beter. In het begin eventjes iemand aan het hoofdstel de boel laten begeleiden helpt ook.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:58

Ja hoor, komt me bekend voor, Indy is ook niet altijd blij met het lamoen (kret zeggen ze bij ons.....). Met onze nieuwe wagen gaat het beter, dat lamoen is veel breder. Maar als ie een tijdje niet voor de kar heeft gestaan moet ie wel even weer wennen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:28

Goed blijven oefenen, eerst wat grotere wendingen en dan langzaam steeds kleiner maken. Heb je anders misschien een foto van je aanspanning?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 22:31

Bedankt voor jullie reacties! Er loopt sowieso iemand naast bij haar hoofd. Ik heb foto van de zijkant van de 1e x
Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:35

Ziet er goed uit zo, je paard lijkt zo voldoende ruimte te hebben. Ze moet gewoon leren hoe alles moet.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:54

Leuke combinatie zeg!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:14

ziet er leuk uit zo!
ik denk dat hij gewoon moet wennen aan het lamoen dat bij het keren gaat drukken. misschien prikt het iets in zijn hals en anders voelt hij het tegen zijn kont.
gewoon een kwestie van wennen, veel oefenen en het gaat vanzelf over.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 11:33

Bedankt Ik begrijp idd dat de meeste paarden er in het begin wel moeite mee hebben gehad. De paarden waar ik eerder mee gemend het (koetsiersbewijs) hebben dat nooit gedaan, maar ja die waren al lang betuigd
We blijven vrolijk verder oefenen en het komt vast goed

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:52

Mijn Jorrit gaat ook heel snel lopen als hij een beetje een kort bochtje moet lopen. Dat vind ik niet zo heel erg prettig. Ik ben niet bang maar leuk vind ik het niet. Ik ondersteun hem dan wat extra, zonder te trekken en praat met hem.