[ar] hoe te beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NovaLee

[ar] hoe te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:12

Hoihoi,

ik heb kort geleden besloten om paarden en het rijden als een pure hobby te blijven zien, dus zonder prestatie druk. Dit omdat vanwege mijn leeftijd/lengte wordt verwacht dat ik paarden ga rijden terwijl ik liever een pony berijd.

Wil ik op korte termijn zelf een pony bezitten, wat mij veruit leuker lijkt dan bijrijden en manegelessen, zal het een kleine (max. c maat) pony worden waarmee ik dan mee wil leren mennen(en andere uit het zadel dingen). Het is niet dat ik eigenlijk te weinig geld heb voor een paard, maar ik hoef niet per sé een rijpaard, dus heb liever een ponytje dat wat goedkoper is in onderhoud.

Nou om een lang verhaal om te zetten in een vraag, hoe kan ik het beste beginnen om te leren mennen, ik moet natuurlijk wel weten of het leuk is. Ik geloof dat er weinig maneges zijn de menlessen geven, en al helemaal in de randstad. Dus iemand een ideetje? Of iemand die het leuk vind mij ervan te overtuigen hoe leuk mennen is?

Groetjes.

laura2span

Re: [ar] hoe te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:48

je kan het beste beginnen met je koetsiersbewijs te halen. dan heb je meteen de basis onder de knie.
als je pony betuigd is zoek je een leuk iemand die met je mee gaat en je gaat meters maken met je pony.
ik stuur je even een pb!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:56

Probeer in de buurt inderdaad een mencursus te vinden. Dan leer je meteen de basis, iets waar je op verder kan borduren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:53

Ik heb ook eerst de mencurcus gedaan! Dan leer je alles in een keer meteen goed, Hoef je niet aan te klungelen, en je leert meteen een hele hoop van de verzorging!