[AR] [AR]Menverenigingen Culemborg/Neerijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

[AR]Menverenigingen Culemborg/Neerijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 10:51

Ik les op dit moment bij Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Ben ook van plan dit te blijven doen, maar wil ernaast graag een menvereniging in de buurt. In de winter is het gewoon lastig, ver, files, kortom: ellende.

Daarnaast wil ik in de zomer ook vaker dan 1 keer per week dressuurles. Zijn er hier mensen die rijden bij de Lekzoomruiters of menverening Waal en Linge en hoe zijn de ervaringen?

karlijn_s

Re: [AR]Menverenigingen Culemborg/Neerijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:46

kijk eens op www.menforum.nl daar staan een heleboel clubs op die door het hele land ijn verspreid.

groetjes karlijn

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:04

Weet ik, maar ik zoek ervaringen van menners ... maar vooruit, zal het daar ook nog een keer plaatsen.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:03

Er zijn er genoeg in de buurt

Bijv.
De lekzoomruiters (Culemborg)
De Batouwers (Beusichem)
De Roskam (Kapel-Avezaath)
Waal en Linge (Deil maar gaan naar Neerijnen)

De Lekzoomruiters hebben les op zondagochtend en woensdagavond (ieder 1x in de twee weken, dus eerst de woensdag dan de zondag en dan een week niet). Les van Christa van Leeuwen.

De Batouwers hebben menles op dinsdagavond. Les van Christa van Leeuwen en Riens van Blokland.

Van de rest weet ik het niet

Edit: Bij Waal en Linge hebben ze geloof ik les van Marion Huyer

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:10

Aha, da's info. Nog een vraagje: wie heeft de fijnste (grootste) rijbak en zijn er veel aanspanningen tegelijk?

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:53

De Lekzoomruiters hebben een superfijne grote (ongeveer 30 bij 50m) buitenbak, en over het algemeen is het mennen buiten. Tenzij het echt vreselijk weer is dan is het in de binnenbak (ongeveer 15 bij 35m). Het aantal aanspanningen varieert nog wel eens maar het maximum lag meestal bij ongeveer vijf. Hoe het nu met de lesindeling zit, weet ik niet want ik ben geen lid meer.

De Batouwers hebben ook een mooie buitenbak (ongeveer 30 bij 50m), ze mennen van 1 april tot 1 oktober in principe buiten. In de wintermaanden gaan ze naar de bak van Teun Key in Maurik. Dat is een mooie ruime binnenbak.

De Roskam heeft een binnenbak van 20 bij 60 m.

Waal en Linge mende in de bak in Deil, die is 20 bij 60, maar ze gebruikten maar 20 bij 40 zodat in het overige stuk andere aanspanningen vast los konden stappen. Volgens mij gaan ze (of zijn ze inmiddels) verhuizen naar de Paardensprong in Neerijnen. Ik weet niet hoe het daar met de bak zit.

Ik denk dat je gewoon eens moet gaan kijken wat jou zelf het meeste aanspreekt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:05

Citaat:
Volgens mij gaan ze (of zijn ze inmiddels) verhuizen naar de Paardensprong in Neerijnen

Ze zitten inmiddels in Neerijnen in een bak van 20 x 60 m. Ik ga daar donderdag kijken.

Ik ben zeker van plan om in Culemborg te gaan kijken. Wat bak betreft ben ik natuurlijk ontzettend verwend bij Bob van Asselt (40 x 100 m, eb en vloed).

Bedankt voor je info!