[AR] [LO] Hoe werkt de pessoateugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

[LO] Hoe werkt de pessoateugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:58

Halloowtjes,
Ik heb net een pessoa teugel gekocht, maar toen ik thuis kwam bleek er geen gebruiksaanwijzing bij te zitten.
Nou weet ik ongeveer wel hoe ik hem moet bevestigen enzo, maar ik weet dus niks over de verschillende standen waar je hem op kunt instellen en welk effect ze dan hebben enzo.
Mijn longeersingel is zo een neoprene met heel veel van die ringen, die is goed toch?
Hopelijk kan iemand me er een beetje wegwijs mee maken, dan kan ik straks nog aan de gang!
Laatst bijgewerkt door Katja op 22-08-05 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Katja

Re: [LO] Hoe werkt de pessoateugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:08

Verplaatst van RT naar UZ.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:41

Ik snap dat dit in eerste instantie zeker voor verwarring kan zorgen.. Ik zal proberen het uit te leggen, op de manier waarop ik hem altijd gebruikt heb.

Wanneer je paard jong is, moet leren om op zijn eigen benen te leren lopen, kun je de lang & laag stand gebruiken. Dit is de stand die ongeveer aan de zijkant van je paard op gelijke hoogte van de bovenkant van zijn schouder zit.
Naarmate je paard dit goed oppakt en je hem wat omhoog wil werken zou je hem hoger kunnen instellen, net als je je paard wat 'opricht' als je hem bereid..
Natuurlijk kun je ook beginnen met lang en laag en naarmate het paard wat warmer in zijn spieren wordt wat oprichten..

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:23

ik zou hem als eerst laag instellen en ik doe dat altijd onder zn buik omdat die van mij graag hoog loopt, maar als je een paard heeft wat graag heel erg laag loopt kan je hem beter vast maken bij de ringen aan de zijkant(de onderste) zo loopt die wel laag maar niet TE.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:18

Zo'n neoprene singel met veel ringen is idd wel goed, als er maar een ring onder de buik aan zit (voor lang & laag dan).
Ik zou ook beginnen met lang & laag, dus het uiteinde dat niet midden op de rug zit vastgemaakt, vastmaken tussen de voorbenen. Ik geloof dat je bij de stand daarna (middel) die uiteindes iets onder de helft van de zijkant van de singel vastmaakt (snap je het nog , zeg maar een ringetje onder de ring waar de pessoa doorheen loopt), bij de stand daarna (hoog) iets erboven en bij de laatste stant (dressuurhouding ofzo heet dat geloof ik) helemaal bovenaan.
Beetje lastig uitleggen zo ...