[AR] [LL]te hard gaan aan de lange lijnen en zweep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

[LL]te hard gaan aan de lange lijnen en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 21:17

Ik kom met Eli aan de lange lijnen het probleem tegen dat hij nog weleens te hard wil gaan. Onder het zadel of voor de kar zou dit nog niet zo erg zijn, maar nu aan de lange lijnen moet ik er achteraan rennen en dan is het minder prettig als hij te hard gaat.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik kan hem niet even laten gaan want als ik harder ga rennen wil hij ook weer harder omdat hij mij in zijn ooghoek ziet rennen.
Ik probeer hem dan weleens op de volte te zetten, maar vaak krijgt hij het voor elkaar om zijn hoofd wel 90 graden te draaien, maar zelf gewoon rechtdoor te gaan of een of andere raar figuur te maken.
Nu laat ik hem ook weleens een paar passen uitgestrekte draf en dan meteen weer terug nemen, voordat hij gaat rennen zeg maar. Dat gaat opzich wel aardig. Het is denk ik gewoon een kwastie van meer oefenen, maar ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden hoe ik dat het beste kan oefenen.

Verder vroeg ik me af of jullie een zweep gebruiken en zo ja wat voor zweep en hoe houden jullie die. Ik heb nu een klein rijzweepje, maar kom nogal eens in de knoop, maar zonder zweep mis ik toch net wat als ik wat verder wil gaan dan gewoon een beetje rond wandelen.

pomelo

Re: [LL]te hard gaan aan de lange lijnen en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:38

ik geef dan een stemhulp en in mn teugels nijpen, als hij er echt vandoor wil gaan wat duidelijker, want ik ben ook neit zo n fan van hopeloos achter je paard aanhollen en steeds sneller moeten en niet kunnen remmen en...

ik neem soms een zweepje mee, ik zou het beter altijd doen, danheb je idd meer te zeggen, maar ik vind het ook niet zo handig
ik heb de zweep vast net als met rijden, maar dan met het uiteinde naar voor ipv naar achter (snap je?) ik heb al een paar andere manieren geprobeerd maar deze vind ik toch het beste

lfobijn

Re: [LL]te hard gaan aan de lange lijnen en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:54

Dressuurzweep en die dan recht omhoog houden ( zoals de meesters in Wenen zeg maar) Dan kun je namelijk overal makkelijk bij, raakt het niet in de knoop en geef je jezelf er ook geen knal mee. ( als reflex bijv. tegen je eigen been als je de zweep naar beneden houd)