[AR] [VD] Wie kan mij en m'n pony een handje helpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

[VD] Wie kan mij en m'n pony een handje helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 19:23

Hoii,

Het leek me ontzettend leuk om m'n pony Lisa wat kunstjes te leren. Ik heb haar nu geleerd op commando haar linkervoet te geven, haar rechtervoet, en buigen. We zijn met spaanse pas bezig, maar dat gaat wat minder snel dan met de vorige aangeleerde kunstjes.
Nu wil ik haar leren zitten, liggen en apporteren. Maar hoe leer je haar dat nou eigenlijk? Ze is heel leergierig en wil het dan ook graag leren, maar ik snap er zelf niks van. Dus voordat ik zelf wat aan ging klooien wilde ik eerst jullie advies vragen.

Omdat ze nu kan buigen dacht ik dat het wat makkelijker is om dan over te gaan naar het liggen.. Wie kan ons helpen en wat goede tips geven? Ik hoop op vele en nuttige reacties..

Gr. Nikki en Lisa

Afbeelding

Maroush

Re: [VD] Wie kan mij en m'n pony een handje helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:39

Ik zou het liggen niet vanuit het buigen leren, maar vanuit het rollen of vanuit compliment of knielen. Het is wel zo dat het paard sneller leert, naarmate hij meer kunstjes kan en het principe doorkrijgt, maar vanuit het buigen lijkt me niet echt handig.
Ik zou me eerst ff goed inlezen anders. De site's van xyzutu2 en Pinky_girl zijn heel erg goed !!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:25

goh wat ziet dat er grappig uit! mijn paard kan ook de spaanse pas en voetjes geven en hij kan iets pakken en weer loslaten wat binnen een meter bereik is....het is niet zo dat je iets weggooit en dat hij het pakt en weer mee terug neemt....wel als ik zeg..."Pakhem" pakt hij vast wat in de buurt is (meestal een halster of touw) en als ik zeg "los" laat hij het weer los.....waar hij wel achteraan rent is zo'n jolly bal...maar dat brengt hij niet terug! hahahaah

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:49

Ik denk dat je beter eerst de buiging nog wat bij kunt schaven; je ziet nl. op de foto dat je pony op het punt staat 'over haar koten heen te vallen' (vooral het linkervoorbeen). Dat kun je voorkomen door haar hoofd niet zo diep onder de borst te vragen als je hier doet, maar meer richting de grond en eventueel ook ietsjes verder naar voren.
Trouwens, je geit staat erbij alsof 'ie ook wel wat kunstjes wil leren

Verder kun je op de sites die Maroush noemt inderdaad veel lezen over de kunstjes die jij je pony wilt leren. Je vindt ze respectievelijk hier en hier. Succes!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:15

Wat Nyncke zegt viel mij idd ook op. Zou sowieso eerst proberen om de 'makkelijkere' kunstjes eerst (nog wat beter) te leren ...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:38

Wij hebben een pony ook een soort van spaanse pas geleerd : Wij gingen dan op die pony zitten en dan doe je je benen tussen zijn voorbenen ( zonder zadel het makkelijkste ) maar dat deden wij met een shet en die zijn kleiner en dan kan je makkelijker tussen zijn voorbenen.
Maar als je je benen dan tussen zijn voorbenen heb gedaan en hij loopt in spaanse pas moet je hem belonen en volgende keer zeg je er eeen commando bij..

Zo doen wij het dan maar nu niet meer want die pony is oud en mis. is het ook niet de goeie manier...

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:05

Dankjulliewel voor alle tips, ik zal er zeker wat mee doen! Dankjulliewel voor de sites ook

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:48

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 14:23

Die doet het niet, maar ik weet welke je bedoeld, en ik heb het allemaal al gelezen. Bij deze een compliment van mij voor je site Pinky

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:52

Ik wilde even laten weten dat ik geoefend heb wat jullie me als tip gaven en het ging wel aardig, het ziet ernaar uit dat ze het over een paar dagen al kent Ik heb Spaanse Pas afgerond, die kent ze nu en ben bezig met het compliment..