[AR] [VD] Hoe krijg ik me paard zn been plat op de grond? (buigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

[VD] Hoe krijg ik me paard zn been plat op de grond? (buigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:13

Oke ik ben bezig met compliment!

maar zn been wil niet helemaal plat! hoe moet ik dit doen?

Afbeelding

je ziet dat hij wel inbuigt maar niet helemaal!

dravergekkie

Re: [VD] Hoe krijg ik me paard zn been plat op de grond? (bu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:18

dit is geen compliment maar een buiging.....
dus wat bedoel je wil je een correchte buiging uitvoeren of een compliment uitvoeren?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:23

zn linkerbeen moet plat dus met zn knie op de grond

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:26

Afbeelding dit lukt wel goed hehe

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:11

Ik zou echt niet weten hoe het zou moeten maar wel 1 ding, nooit een compliment vragen met het hoofd tussen de benen! Dan gaan ze uit balans ofzo en dan valt hij om. Dat heb ik iig geleerd

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:22

okidokie gaan we ff proberen misschien doet ie het dan wel

banjerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:23

mischien met een snoepje het proberen te lokken steeds meer naar achteren

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:38

ik til mijn paard zijn been op, en hou het koekje net zo ver naar achter totdat zijn been plat op de grond staat, het kunstje is daarna om te zorgen dat hij zijn hoofd niet meer plat op de grond legt als hij dat dus wel doet met zijn been, maar zo ver ben ik ook nog niet haha
dus gewoon zijn been vasthouden, je legt zijn been als het ware gewoon tegen de grond aan, ga aan de beenkant staan welk been je op de gront wilt hebben en dan lok je 'm gewoon naar achter en komt dat been vanzelf tegen de grond als hij ver genoeg naar achter komt met zijn hoofd.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:56

Hoi nou het er toch overgaat

mijn paardje als ik een buiging vraag dan gaat ie haast op zijn hoofd staan hij doet dan heel ver zijn hoofd onder zijn lichaam en steunt erop
Echt raar

het is niet goed voor hem maar hij doet het steeds vanzelf hoe ga ik hier het best mee om?

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:13

een compliment leer je NIET aan vanuit de buiging! dat gaat namelijk nooit lukken aangezien het hoofd bij een buiging onder het lichaam gaat en met een compliment gebeurt dat juist niet!
ik heb roos het compliment aan geleerd door haar beentje op te pakken en daar ligte druk op te zetten (duw het been met je hand naar beneden, niet aan gaan zitten trekken en doen want het moet wel een beetje vrijwillig gebeuren) dan doe je het lekkers waar mee je train voor haar borst. ze zal dan dat lekkers willen proberen te pakken en zal zo haar gewicht op haar achterbenen over willen brengen en zo krijg je vanzelf dat beentje op de grond
het is dus heel belangrijk dat je het voer voor zn borst houd en niet onder zn benen door want dan gaat het fout!

ik zal even het topic opzoeken waar mijn foto's van de eerste keer het compliment in staan, je kan heel goed zien dat het nog niet zo gaat als het moet maar wat wil je
viewtopic.php?f=10&t=427185&hilit=

let vooral even op de quoot van stef:
stef schreef:
Iemand die nog niet lang bezig is, en het compliment goed aanleert!!!!
Super!

Leuke pony trouwens

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:20

SjilliejJj schreef:
Hoi nou het er toch overgaat

mijn paardje als ik een buiging vraag dan gaat ie haast op zijn hoofd staan hij doet dan heel ver zijn hoofd onder zijn lichaam en steunt erop
Echt raar

het is niet goed voor hem maar hij doet het steeds vanzelf hoe ga ik hier het best mee om?

misschien vraag je te veel van hem.. (ik weet het niet hoor, het kan )
je kunt proberen om het lekkers minder ver onder hem te vragen, zodat hij dus niet zover hoeft te buigen voordat hij bij je hand is, snap je het? misschien kun je zo en dan langzaam uitbouwen zodat hij het misschien gaat snappen dat hij niet op zn hoofd moet steunen?
het is maar een idee hoor, ik heb geen idee of het werk want ik heb dr geen last van met mijn pony's

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:32

he hallo.
vraag ten eerste niet te laag, op de foto komt je hand bijna bij de grond! vraag dus meer tussen zijn voor benen bij zijn buik.
je lokt hem dus met zijn hoofd naar zijn borstkas/buik (vraag steeds iets meer zodat hij meer in buigt) vervolgens ga je hem helpen door een been op te tillen (je hebt meer kans met zijn rechter voor been) eerst kleine beetjes en langzaam aan naar het neer plaatsen van het op getilde been, met andere woorden in eerste instantie leg jij zijn been goed neer (uiteindelijk doet hij het uit zich zelf)
wat nog belangrijker is is dat je hem de hemel in prijst als het ook maar een heel klein beetje goed gaat, paarden reageren daar echt op (vooral jonge paarden maar ik weet niet of die van jou jong is) overdrijf maar een beetje vinden ze prachtig, maar gewoon negeren en niet straffen als het fout gaat.
voor de rest niet te veel oefenen, gaat het 3 keer goed dan is het genoeg voor vandaag.
veel succes.
en heb geduld het gaat vast wel lukken!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 14:58

Hey thanxx voor de info!

Ik ga het vanmiddag gelijk ff proberen! Op deze manier moet het wel goed gaan!

Het buigen doet hij inmiddels op comando! ik hoef alleen maar te zeggen buig :d dus dat is wel lekker en inderdaad lekker belonen