Wie heeft daar ervaring mee? En wie heeft er een tip hoe ik er mee in aanraking kan komen, welke dvd bv zou ik het beste kunnen aanschaffen? Zijn er ook mensen die daar cursussen en zo in geven omg Rtterdam? Alles is zo ver dat is wel jammer weet jij iets of iemand?
Ik ben pas begonnen met Parelle savvy 1 dat is de eerste cursus om vertrouwen op de bouwen. Ik heb naar aanleiding van een dominatieprobleem tussen mij en mijn merrie deze cursus opgepakt. Ik maar vooral mijn paard is er zeer tevreden mee. Vraag maar raak zou ik zeggen
Ik heb een brave ruin maar heb iemand bezig gezien met Parelli en zou dat graag met hem willen doen, maar is het zo dat er op verschillende locaties dat gegeven wordt of moet je er ver voor rijden. Want op de site staat dat Parelli dat ook zelf geven maar dat is dan 3 dagen en dan 135 euro per dag. Hoe ben jij er mee in aanraking gekomen en krijg je nu les ofzo. Ik zou wel les willen nemen dat ze dan naar mij toe komen zeg maar. Daar zijn mogelijkheden in? Ik ben namelijk maar weinig bekend met het NHS. Ik hoor het wel.
Ik rij nu 2 jaar western en had een wedstrijdklaar paard gekocht. Plaesure vind ik leuk echter trail vond iK voor mijn doen aangenamer. Hoe meer druk ik op mijn paard uitoefende hoe meer ze zich verzette, dit uitte zich een keer in wild bokken. Ik ben met mijn vragen hier op Bokt aan de slag gegaan en zag mijn eigen fouten snel in. Op het paard springen en maar doen is echt niet de methode om een te worden met je paard. Ik heb alles op een rijtje gezet en verschillende methodes naast elkaar gelegd en gekeken welke het meest geschikt was. Ik kwam bij Parelli uit temeer hier sprake was van partnership hetgeen ik gezien mijn natuur ook wilde. Een paard iets voor je laten doen en het daarbij ook nog graag te laten doen is een kunst die ik meester wilde worden.
Er zijn cursussen zat, echter om de essentie van Parelli te begrijpen moet je lezen, zien en experimenteren door te doen wat in deze cursus staat. Je moet deze cursus zien als een stuk theorie.
ik wil ook wel wat NH met me verzorgshet doen maar ik heb er niet super veel verstand van. Ik heb alleen verstand van de join-up. Ik heb wel wat boeken der over gelezen. maar ik weet dus niet wat parellie is en aan een duitse dvd heb ik dus ook nuiet veel. zou iemnad me kunnen PB ? over hoe het allemaal zit en zo? het is ook niet dat ik hetzomaar ga doen ofzo ik wil er gewoon wat meer info over hebben
bij het nieuwe level 1 pakket zit een aantal dvd's warin alles wordt uitgelegd en voorgedaan. Ik spreek/lees bijna geen Engels, aan de boekjes die erbij horen heb ik helemaal niets, maar ik red het aardig met de dvd's Het programma is heel goed gestructureerd en je kan steeds een stapje verder gaan.
Join up zou ik zeker niet vaker dan 1 x doen bij een paard en dan nog alleen als het niet anders kan.....
Op de internetsite van parelli nederland (www.parelli.nl) kun je een gratis dvd bestellen waarin het een en ander over het programma wordt uitgelegd!!!!
Daarnaast is het het handigst om eerst te beginnen met een level 1 pakket en daarna pas een cursus te volgen voor de fine tuning.
Als je naar www.naturalhorsemanship.nl gaat, staat daar meteen op de site: Nu ook betaalbare lessen in Natural Horsemanship, door heel Nederland! Klik op voor meer informatie op: Natural Horsemanship lessen. Klik daarop. Je kunt dus les nemen bij jou thuis. Mij bevalt het heel erg goed!