[AR] [Lo]oefeningen aan de longeerlijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

[Lo]oefeningen aan de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 13:12

Ik vroeg me af of er ook nog echte oefeningen zijn zegmaar met longeren.
Ik wil namelijk wel eens iets anders doen met longeren dan eigenlijk alleen maar dat lijntje vasthouden en stap en draf laten doen. (galop gaat niet bij de pony, ze trekt je gewoon helemaal weg)
Aan de ontspanning word wel gewerkt (met alleen longe verder niks)
En in de stap gaat ze al helemaal met haar neusje tot bijna op de grond vaak. In draf ook al wat naar benede maar nog niet zo dus daar zou ik ook nog aan kunnen werken

Voor mijzelf zou ik kunnen letten op, als er iemand op zou zitte, van op het goede been lichtrijden omdat ik dit zelf niet kan zien als ik op de pony zit en het zo misschien wel beter gaat (niet geschoten is altijd mis )

Ik moet wel constant op de pony blijven letten omdat ze anders gewoon naar binnen komt.
Weten jullie iets om te doen/proberen meld het even
Groetjes patty en alvast bedankt

Animae

Re: [Lo]oefeningen aan de longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:38

Als je beschikt over hindernisbalken/ cavaletti, kun je eens een paar balken neerleggen op de volte.
Zo moet je pony namelijk zijn benen meer optillen, het zorgt voor nog meer ontspanning, en zo blijft er wat afwisseling inzitten
Je legt gewoon een stuk of 3/4 balken neer in de vorm van een waaier.
Zo dus --> \|/
In stap kun je de pony dan wat dichterbij halen, en in draf wat naar buiten laten lopen, zodat je niet de hele tijd de balken moet aanpassen

Ook kun je eens wat grondwerk gaan doen, dit houdt in dat je met je pony stapt/draaft aan de hand, je kunt figuren lopen, je pony opzij of achteruit laten gaan, wat balkjes neerleggen, of noem maar op!

Wees creatief, maar houdt het wel redelijk voor je pony!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:54

ok bedankt
heb niet egt hindermateriaal maar wel wat ronde balken (niet zo lang)
maar deze zijn goed te gebruiken.
goed idee
aan de hand dingen doe ik ook al vaker

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:18

wat ik vaak doe is hem vooral op stemhulpen laten reageren, bijvoorbeeld laten halthouden....vanuit stap in galop laten gaan , veel overgangen maken door je lichaamstaal te gebruiken....dus als hij draaft weer naar stap en dan weer naar draf , maar ook schijnovergangen...langzaamlaten gaan en dan weer vlot wegdraven...die van mij doet dan ook nog een halve zijde spaanse pas hahaah....je kan ook wisselen in tempo...

succes!!