[AR] [LO]Verkeerd draaien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

[LO]Verkeerd draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:38

Zoals ik al eerder een topic had gestart.. Mijn pauline is heeeel naar als het om longeren gaat..

Ze wil de ene hand wel en de andere niet..

Pas hadden een vriendin en ik het zo gedaan. Ik ging erop en zei longeerde Pauline en dan langzaam ging ik eraf. Ik helemaal happy! Ja, het was gelukt! Bleek dat we die hand hadden getraint die we al wel konden }>

Nu heb ik haar al beter in de gaten, ze komt al niet meer naar me toe, niet meer stijgeren. Maaaar! Ik krijg haar nu wel gedraait maar verkeerd om.. Ze draait het touw om haar heen omdat ze van me weg draait..

Help

pomelo

Re: [LO]Verkeerd draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:49

kun je nei tproberen haar hoofd wat naar je toe te draaien als je het commando geeft om te draaien? of mss iemand vragen om haar te begeleiden als ze moet draaien en steeds uitgebreid belonen als ze het dan wel goed doet

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:44

Hou haar een beetje onder druk, door een zweep erbij te houden, zo nodig om haar als het ware van je 'af te prikken' omdat paarden vaak niet graag dichtbij de zweep komen kan dit helpen.
Naarmate de training goed verloopt weer op de andere kant (haar goede kant) laten lopen en daarna weer draaien, eerst de zweep haar in dezelfde positie als eerst, later laten zakken of verder achter haar positioneren.
Ik hoop dat je er wat mee kan, hielp bij mijn vervelende (ik dacht vervelend, maar ze snapte het longeren eerst gewoon niet aan 1 kant..) pony wel

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:49

ik heb 2 manieren om te draaien
longeer ik los of aan de dubbele longe laat ik ze stilstaan op afstand, zeg draaien, en ze draait zich netjes naar buiten om.

als ik aan de enkele longe longeer haal ik ze naar binnen, draai zelf om haar heen, wind men longe opnieuw op, en begin gewoon vanuitn het midden.anders, als ze op afstand naar je toe draaien stapt ze telkens op men longe omdat ik niet vlug genoeg ben

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:46

Ik haal ze ook naar het midden en draai dan om