[AR] Wanneer met 2 man op de wagen gaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Wanneer met 2 man op de wagen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:28

Aangezien mijn andere topic onbereikbaar is geworden door een of andere reden en ik toch met deze vraag zit doe ik het even zo.

Goed het begin is er maar wanneer gingen jullie met 2 man op de wagen zitten? Dus na hoelang nadat ze voor de wagen liepen.

Linda_Fleur

Re: Wanneer met 2 man op de wagen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:39

Ik heb er niet veel verstand van, begin ook maar net. Ik zou eerst gewoon doen dat er 1 op de wagen zit, de andere de pony vasthoud. Dan op een gegeven moment aan de longeerlijn dat degene ernaast loopt bij de schouder loopt dat de pony je niet meer kan zien (oogkleppen). Als dit goed gaat kun je met 2 man wel op de wagen zitten. Zou wel de eerste keren de longeerlijn eraan houden die de 2e persoon vasthoudt. Dat als je van de kar af rolt je de pony nog kan stoppen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:41

Ik heb geen oogkleppen.

We rijden al wel maar ik bedoel wanneer het eerlijk tegenover het paard is ivm het gewicht

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:46

Ligt aan de grond waarom je rijdt en de maat van het paard....
Een mulle zandbak is veel zwaarder dan een asfaltweg.
Ik zou van het begin af aan met twee mensen op de bok gaan zitten...al is het maar dat je er eentje nodig hebt die er snel af kan en naar het paard toe kan als het echt nodig mocht zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:34

Qua gewicht zal ik mij geen zorgen maken, daar went hij maar aan.
Zodra mijn pony goed aantrok en goed ging stil staan, liet ik er al niemand meer naast lopen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:30

Als wij het erf af rijden hebben we aan 2 kanten van de weg sloten. Dus aan allebei de kanten iemand ernaast. Tot hij was zekerder was en rechter bleef lopen, dan 1 iemand ernaast en de andere achterop, die in kon grijpen als het nodig was.
Als we de straat uit zijn komen we op een hele brede weg waar 's avonds niemand meer komt, dus dan gewoon beide 'meelopers' op de wagen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 21:29

Ik ben vandaag dus voor het eerst naar buiten geweest met nog een meeloper ernaast.

Ik ben echt dol gelukkig. Hij was absoluut niet heet, wat hij met gewoon wandelen wel altijd is. Hij was echt zichtbaar aan het genieten. De meeloper heeft 1 keer even het touwtje strak moeten trekken omdat meneer even raar deed. Dit was dus de derde keer dat hij voor de wagen heeft gelopen. Het draven vond hij helemaal geweldig, het ging echt heel beheerst. Hij vond het zo leuk dat hij even over ging in galop wat resulteerde in een vreugdebok. Even wat minder natuurlijk. Al met al is het super gegaan. Hij was voorbeeldig rustig en als hij zo doorgaat denk ik dat ik niet lang meer een meeloper nodig heb.

Zo moest het even kwijt. Maar volgens jullie zou dus de meeloper in principe gelijk al mee kunnen rijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 01:29

Ik denk dat het in de zomer geen probleem is, maar als je in de winter gaat mennen kunnen ze wat frisser zijn, helemaal als ze in de zomer op het land staan en in de winter wat meer op stal...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 08:25

Ze staan ij mij de hele zomer en winter 24 uur per dag buiten, alleen als hij geschoren is is hij de eerste weken altijd wat feller.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:44

Ze staan 's winters buiten en je scheert ze Lijkt me niet heel erg verstandig. Maar het zijn jouw pony's

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 12:50

Hoezo niet verstandig. Als een pony geschoren is moet je hem dan de hele winter opsluiten. Nee gekheid hoezo vind je dat niet verstandig, vorig jaar heb ik de oudste voor het eerst geschoren voor de HK en dat is prima bevallen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:54

Nou omdat hij niet voor niets een vachtje aanmaakt en de kans op verkoudheid, kou vatten etc. gewoon een stuk groter is!!
En waarom scheren? Je rijdt geen wedstrijden. Dan maar een beetje rustig aan in de winter.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 17:56

Ik kan moeilijk ongeschoren op de HK aankomen. Twee jaar terug had hij zichzelf tot bloedens toe kapot geschuurd van de jeuk in de winter. Dan lijkt een deken me toch pretiger zitten als een jeukende vacht.

En een beetje rustig aan na een kwariet stappen zal hij dan al zweten. Dan kan ik hem net zo goed de hele winter stil zetten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:36

Het is al goed

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 18:51

Nee ik vind het best interessant omt eweten waarom jij het scheren onzin vind. Ik rijd trouwens wel intesief op les met hem, ook inde winter en een aantal onderlinge wedstrijden. Scheer jij je paarden ook niet dan?

Laat anders even via pb weten.