[AR] Hoe zit het met verzekeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

[AR] Hoe zit het met verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:15

Hoe zit dat eigenlijk als je met de kar over de weg heen gaat? Ben je dan verzekerd? Of moet je echt speciaal daarvoor een koetsiersbewijs halen?

Ik heb pas op een website gelezen dat je een verzekering kunt afsluiten, maar moet je daarvoor geen koetsiersbewijs hebben of kan iedereen zo'n verzekering afsluiten?

LADPR

Re: [AR] Hoe zit het met verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:27

Met een koetsiersbewijs ben je verzekerd.

Sommige WA verzekeringen ben je ook verzekerd met je paard als je buiten aan het mennen bent, maar dat is neit altijd zo dat meot je even navragen.

Ben je er neit voor verzekerd dan kan je voor 25 euro epr jaar een speciale verzekering afsluiten.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:37

En waar kan je die speciale verzekering afsluiten? koetsiersbewijs wil ik wel halen maar hier op de rijvereniging doen ze volgend jaar weer aan koetsiersbewijzen en ik wil eigenlijk al eerder aan de slag buiten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:41

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:50

Naar mijn weten valt het altijd onder je eigen WA verzekering, maar je kunt het beter even navragen. Koetsiersbewijs is slechts een extra verzekering, net als ruiterbewijs.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:32

Je bent gewoon verzekerd via je WA verzekering. Het is wel handig om even te bellen naar je verzekering zodat ze in de polis opnemen dat je aangespannen rijd. Ip zijn huisdieren altijd meeverzekerd.
De WA verzekering bij het koetsiersbewijs is meer een bemiddeling. Deze kan je inschakelen als je er met de gewone verzekering er echt niet uit komt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:46

Koetsiersbewijs moet je écht niet halen voor de verzekering. Je WA keert makkelijker wat uit dan het koetsiersbewijs.

Alleen als je snelheids en behendigheidswedstrijden gaat rijden moet je dit extra erbij laten zetten. Dit is ook verplicht voor samengestelde wedstrijden en wel zo verstandig als het een keer fout gaat.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:49

Ohh. Dacht dat het jusit andersom was, dat het koetsiersbewijs zeg maar makkelijker was daarin. Nou ja ik regel het toch al met mn eigen verzekering.