Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maroush schreef:De boeken en video's van Voest zijn idd erg leuk en makkelijk om te lezen. Binnenkort komt er een nieuw boek van hem uit, die lijkt mij iig ook erg interessant !!
Het pakket van Parelli is ook super, wat ik er tot nu toe van gezien heb, maar wel erg duur.
Het boek van Hempfling is ook erg boeiend, maar lastig om te lezen vind ik (heb het ook niet uitgelezen).
Die van Inge Teblick wil ik binnenkort een keer gaan lezen. Ik vind het alleen raar om NH en clickeren te combineren ... bij NH beloon je je paard toch niet met snoep e.d. maar dmv ontspanning ?
Wat Tittel zegt is ook een goed idee, om eerst te kijken welke methode je het meest aanspreekt ...
ElskeTommy schreef:Ik denk niet dat gij het boek van inge al gelezen hebt want anders zou ge wel begrijpen hoe het een niks met het ander te maken heeft. Leiderschap is iets dat gelijdelijk gebeurt doorheen de oefeningen maar is tocg geen beloning op zich voor een paard. behalve als ge bedoelt dat alles tof wordt voor paard en mens en dus fijn en dat heeft niks met de keuze van beloning te maken maar alles met gewoon eerlijk en duidelijk zijn. En of ge voer gebruikt of loslaten hangt af van de oefening die ge aan het doen zijt en wat ge ervan verwacht.
Elske en Tommy