[AR] Zelf een rem op wagen zetten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

[AR] Zelf een rem op wagen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:06

Hoi!
ik heb een vraagje!
ik wil graag een dresseerwagen kopen maar ik kan eigenlijk nergens een vinden met rem. (moet wel van mijn pa)

maar nu dacht ik dus om dat zelf te doen. maar kan dat en zoja, hoe?

laura2span

Re: [AR] Zelf een rem op wagen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:06

ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen doen. ik denk dat je hem dan toch weg moet brengen naar een wagenbouwer om dat te laten doen.
er zijn verder nog genoeg andere leuke wagentjes te koop hoor en dresseerwagens met rem zijn er ook wel, alleen vrij lastig te vinden.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:06

o oke, bedankt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:51

Waarom wil je persé een dresseerwagen?

Anders kan het bij een rijtuigbouwer. Vraag dan wel even de prijs aan. Tel die op bij de kosten van een dresseerkar en kijk of het veel uitmaakt met een gewone marathon/recreatiewagen. Dat zijn mooiere, stevigere wagens en als het dan kwa kosten niet uitmaakt zou ik liever voor die marathon/recreatie wagen gaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:11

Een dresseerkar vind ik ook niet praktisch. Je hebt een vreemde zithouding daarop en dat hou je niet zo lang vol. Verder bestaan die dingen volgens mij ook niet met rem want waar zou het pedaaltje moeten zitten?
Zelf een rem op de wagen zetten is niet onmogelijk maar vereist wel wat technisch inzicht. Je hoeft niet de hele as te vervangen maar enkel de asstompen is voldoende. Ip zijn remtrommels makkelijker te monteren dan remschijven. Bij HCA in Klarenbeek verkopen ze komplete rempakketjes en de asstompen. (zie www.hcaklarenbeek.nl) Ik denk alleen dat je net zo goed dat geld voor de losse remmen kan gebruiken om een goede tweedehands geremde recreatiewagen te kopen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:13

Napie, dank je voor de tip voor de rempakketjes. Ik heb een erg leuk concours/recreatiewagentje maar dan zonder remmen. En die zou ik er toch erg graag op willen hebben. Heb je enig idee of je bij zo'n rempakketje ook een bouwtekening krijgt ? Ik ken wel iemand die handig is, maar een handleiding zou wel fijn zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:45

Je krijgt het deskundige advies van Andries Veneman van HCA er gratis bij!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:36

Dat is nog eens een deal

sunray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:02

hai

dat van die rem begrijp ik maar al te goed. Omdat ik zelf al een keer een wagen heb gehad zonder rem. (ik was wel klein, mijn papa en mama hadden toen paarden) en toen we van een berg reden kon onze pony dus NIET remmen.
dus als ik van jou was zou ik ZEKER een wagen met rem kopen.
zelf heb ik mijn koets in de koopjeskrant
of je kan ook eens kijken op www.kapaza.be

ik hoop dat je er iets aan hebt

groetjes