[AR] [VD] Hoe leer ik mijn hafje op een knietje zitten..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

[VD] Hoe leer ik mijn hafje op een knietje zitten..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 10:37

Heey,
Ik wil zo graag dat mijn hafje op een Knie zit en met een poot/voet gestrekt naar voren.

Wie kan me meer vertellen hoe het moet..?
En hoe moet ik het hem aanleren ...?

Groetjes Essy

Dit is mijn hafje
Afbeelding

Woest

Re: [VD] Hoe leer ik mijn hafje op een knietje zitten..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:42

ik heb samen met eenvriendin onze haar verzorg haflinger dit geleerd door (hij is erg op eten uit) met een koekje of dergelijke eerst de buiging te leren (snoepje door de voorbenen tot hij het pak en altijd 1 COMMANDO geven) daarna dieper en dieper

bij wat jij wilt (COMPLIMENT)
neem je 1 been op en laat je hem het snoepje volgen tot zijn been (die jij ook een beetje moet ondersteunen) rustig op de grond is , geef je zijn snoepje beloon je en laat de been los!
je mag hem niet het snoepje laten nemen als je zijn been niet een beetje ondersteund, want dan VALT hij op de knie en kan het hem afschrikken!

maar LET OP!!
dit werkte bij 1 van onze hafs!! bij de andere twee heeft dit TOTAAL geen effect...
niet elke haf is over de zelfde kam geschoren,
dus je moet een beetje fantasie gebruiken!
dan lukt het vast!!
maar denk aan de volgende heel belangrijke punten!
1* GEDULD!!
2* Nooit straffen alleen belonen!
3* niet langer dan 10 minuten per keer anders verlies je haf de aandacht!
4* zie je dat het na bv 5 minuutjes geen effect heeft, zoek een andere weg, want je haf gaat zich vervelen.
5* op regelmatige basis dit leren!
6* mocht het lukken, altijd iets langer laten wachten voor je hem laat opstaan....

dit zijn zo debelangrijkste!
veel sucses
ps: MOOOOIE HAF (hoe heet hij ?)

Ezmee

Re: [VD] Hoe leer ik mijn hafje op een knietje zitten..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 18:45

hafjesbokker schreef:
ik heb samen met eenvriendin onze haar verzorg haflinger dit geleerd door (hij is erg op eten uit) met een koekje of dergelijke eerst de buiging te leren (snoepje door de voorbenen tot hij het pak en altijd 1 COMMANDO geven) daarna dieper en dieper

bij wat jij wilt (COMPLIMENT)
neem je 1 been op en laat je hem het snoepje volgen tot zijn been (die jij ook een beetje moet ondersteunen) rustig op de grond is , geef je zijn snoepje beloon je en laat de been los!
je mag hem niet het snoepje laten nemen als je zijn been niet een beetje ondersteund, want dan VALT hij op de knie en kan het hem afschrikken!

maar LET OP!!
dit werkte bij 1 van onze hafs!! bij de andere twee heeft dit TOTAAL geen effect...
niet elke haf is over de zelfde kam geschoren,
dus je moet een beetje fantasie gebruiken!
dan lukt het vast!!
maar denk aan de volgende heel belangrijke punten!
1* GEDULD!!
2* Nooit straffen alleen belonen!
3* niet langer dan 10 minuten per keer anders verlies je haf de aandacht!
4* zie je dat het na bv 5 minuutjes geen effect heeft, zoek een andere weg, want je haf gaat zich vervelen.
5* op regelmatige basis dit leren!
6* mocht het lukken, altijd iets langer laten wachten voor je hem laat opstaan....

dit zijn zo debelangrijkste!
veel sucses
ps: MOOOOIE HAF (hoe heet hij ?)

hahah hi heet Gijs v. Tammeij Eigenlijk Ageert v. Tammei mar wegens een overledene is die naam niet meer in gebruikt.