Ik denk dat ze je niet zo goed snapt. Paarden hebben vaak een goede en slechte kant. Gaan vaak liever alleen rechtsom of linksom.
Ze komt in verzet tegen je zweep, maar misschien houd je die verkeert vast waardoor ze in een soort zelfverdediging komt.
Is er niet iemand die je kan helpen je paardje met een lijn te longeren?
Je kan ook een stukje afzetten in de bak zodat je een volte kan laten lopen en dan misschien zonder lijn? Is rustiger voor de mond omdat, als ze moeite met de buiging heeft je aan haar hoofd gaat trekken.
Beter is het om een ronde cirkel met een diameter van ongeveer 19 meter af te zetten en je paard daarin te longeren. Ze gaan automatisch tegen de afzetting aanlopen en als die al rond is, is het makkelijker voor je en dan kan je ook zonder lijn laten lopen.
Zorg dat je je paard van achter opdrijft en jij niet voor haar schouder uit komt want dan stopt ze weer en als je dan met je zweep op drijft dan komt ze omhoog want dan snapt ze niet wat je van haar vraagt. Ik moet afstand houden, moet stoppen en ook weer doorgaan door die enge zweep, wat moet ik nou, nou dan maar omhoog.
Longeren is ook oefenen. Ik kan nu longeren zonder lijn en mijn paard loopt in een cirkel om mij heen op commando's. 2x kort klakken met de tong is galop en 1x is draf. Maar dat kan je je paard allemaal leren en dat is best leuk, ook voor je paard. Weer eens wat nieuws.