[AR] (NH) Trainingsweekend Dream Stables

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sirus

(NH) Trainingsweekend Dream Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:13

Hoi Bokkers!

In het weekend van 20 en 21 aug. ga ik met m'n paardje naar een trainingsweekend NH van Dream Stables in Hilvarenbeek.

We leren daar uitgebreid de Join Up maar ook het trailer laden en we gaan een "hindernisbaan" overwinnen met onze paarden.

Na het weekend zouden we dan in staat moeten zijn om problemen bij paarden/bazen te herkennen en hoe daar mee om te gaan .

Ik ben erg benieuwd en heb er ook onwijs veel zin in!!!

Wie van jullie is bekend met Dream Stables of heeft zelf ooit eens zo'n cursus gedaan? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen

Groetjes...

Kinke

Re: (NH) Trainingsweekend Dream Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:37

Ik heb ze vorig jaar zien prutsen op Horse Event
(maar 'k heb ze verder nog nooit gezien hoor, dus hopelijk was dit een uitzondering)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:21

ik heb Conrad aan huis gehad voor een veulentraining en ik heb samen met hem 'geprutst' en ben er zeer tevreden over. Scheelt wel dat ik al een NH achtergrond heb anders kan ik me voorstellen dat mensen de werkwijze wel eens vreemd zouden kunnen vinden.
Veel plezier op de cursus en doe Conrad maar de groeten van me (Ciska met quarterveulen uit Lexmond, dan weet ie het misschien nog wel )

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 10:31

Zal er aan denken Ciska!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:52

cissy schreef:
Scheelt wel dat ik al een NH achtergrond heb anders kan ik me voorstellen dat mensen de werkwijze wel eens vreemd zouden kunnen vinden.

'k weet niet of je dit voor mij bedoelt....in ieder geval, ik weet ook behoorlijk veel van NB maar ik werd toch echt niet goed van wat ik zag hoor, paardje was zo bang en dan toch maar druk zetten, hij werd zelfs zo bang dat ie over de omheining probeerde te springen, wat dus niet lukte, wij stonden net in diezelfde hoek en hebben de omheining weer gerepareerd. Zelfs toen liet hij het arme dier niet tot rust komen. Kortom...dit ging veels te ver.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:21

tja je hoort er veel goed en slechts over.
Ik weet het niet zo met dream stables. Maarja, je bent er zelf bij! Dus hopelijk gaat het erg goed!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:40

Sirus schreef:
Hoi Bokkers!

In het weekend van 20 en 21 aug. ga ik met m'n paardje naar een trainingsweekend NH van Dream Stables in Hilvarenbeek.

We leren daar uitgebreid de Join Up maar ook het trailer laden en we gaan een "hindernisbaan" overwinnen met onze paarden.

Na het weekend zouden we dan in staat moeten zijn om problemen bij paarden/bazen te herkennen en hoe daar mee om te gaan +:)+ .

Ik ben erg benieuwd en heb er ook onwijs veel zin in!!!

Wie van jullie is bekend met Dream Stables of heeft zelf ooit eens zo'n cursus gedaan? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen

Groetjes...

Dat geloof je toch zelf niet he. Als paarden werkelijk zo simpel waren, dan zou de hele NH-beweging domweg nooit bestaan hebben.
Ik ken Dream Stables niet persoonlijk, maar ze staan bij mij niet bovenaan de lijst van mensen waar ik nog op cursus zou willen.
Hoe dan ook, veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:43

Ik heb wel eens met Konrad op een evenement in de Brabanthallen staan praten en ik moet zeggen dat ze erg professioneel overkomen en goed weten waar ze mee bezig zijn. Ik ben zelf niet zo stuk van de methodes die ze gebruiken (Monty Roberts' drukhalster wordt wel erg veel toegepast bij trailerproblemen, niet helemaal natural en bovendien een zeer negatieve leercurve voor het paard).

Op Western Experience heb ik weer een clinic van ze gezien en die deden ze volgens mij met 3 paarden in verschillende fasen van trailermakheid (van gewoon trailermak tot een beetje trailerschuw, er zaten geen extreme gevallen bij) en hoewel dat heel harmonisch verliep (nog steeds met het dually halster), vond ik het niet prettig om te zien dat tijdens het voorafgaande praatje van 20 minuten het eerste paard 20 minuten een cirkeltje met een straal van de lengte van het halstertouw rechtsom te zien draaien rond Konrad. Dat was de opdracht en dat deed het paard heel netjes, maar had hem dan op een iets grotere volte gezet, of had hem minstens een keer van hand laten veranderen.

Een paar maanden geleden hebben onze buren vervolgens hun paard naar hem toegestuurd. Hun ruin liep wat moeizaam de trailer in, maar het grootste probleem was dat hij er direct weer uit sprong, voor ze hem konden vastmaken/balk erachter enz. Toen ze hem terugkregen liep het paard wat minder bokkig de trailer in - maar sprong er vervolgens alsnog steeds meteen weer uit. Mijn buren waren er in elk geval niet zo heel erg tevreden over.

Verder dan dit ken ik ze niet, dus hier zul je het mee moeten doen. Ik ben niet negatief over ze, maar ze zitten voor mij in dat steeds groter wordende grijze gebied van nh-achtige trainers die leuke dingen doen, er ook wel wat vanaf weten en het paard waarschijnlijk niet al te veel schade berokkenen, maar die toch erg basaal bezig blijven (altijd hameren om dat dominantie en toch gebruiken van dwangmiddelen zoals dat aansnoerhalster) en bij wie je ook niet echt een diepgaande analyse van het (omgaan met) het complexe wezen het paard kunt verwachten. Daar zijn andere mensen denk ik beter in, maar voor een orienteringscursus in de nh-wereld zijn ze denk ik niet slecht.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:51

Citaat:
'k weet niet of je dit voor mij bedoelt....

Nee, ik bedoel er niks persoonlijks mee, don't get me wrong, tis alleen dat voor buitenstaanders de werkwijze 'anders' is dan de 'nomale' gang van zaken.
Bij mij werkte het prima en mn veulen is het allemaal nog niet vergeten.
Tuurlijk zijn er ook mensen met vervelende ervaringen maar iedereen maakt fouten, zelfs Anky.

Het vervelende van dat soort demo's als waar jij het over hebt is dat de mensen die komen kijken ook gelijk resultaat willen zien (ze betalen er tenslotte entree geld voor in hun ogen) en dan wordt er nog wel eens teveel druk gebruikt, dat ben ik met je eens.
Niet elk paard is hetzelfde en daar moet je op in leren spelen en dat is het moeilijkste. En helemaal onder de druk van het publiek.
Ik heb ooit op Paard 19nogwat een demo van Klaus Hempfling gezien, ik zat op het puntje van mn stoel te kijken omdat het me mateloos interesseerde. Het paard was constant afgeleid door het vele publiek en de lampen etc. Het publiek liep vervolgens omdat er in hun ogen geen of te weinig (snel)resultaat kwam massaal weg bij de demo! Klaus had van te voren nog gezegd/gevraagd of iedereen wilde blijven zitten omdat het paard anders teveel werd afgeleid.....

Het is toch in de reguliere dressuursport ook zo dat er zoveel trainers met zoveel inzichten aan het werk zijn. Wat voor de ene werkt hoeft voor de ander helemaal niks te zijn.... Je moet ergens beginnen met kennis opdoen en daar is deze cursus een goede aanzet voor.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 00:22

Ik wil je niet ontmoedigen, maar er moet me wel van het hart dat de Dream Stables nogal een slechte indruk heeft achtergelaten bij veel mensen. Ik zal niet in detail treden, maar zowel bij de cursussen als bij de verkoop zijn er al heel wat mensen die er zeeeeer slechte ervaringen mee hebben. Ook bij mij, als professioneel trainer van vrijheidsdressuur en hogeschool, gaan de haren recht omhoog als ik weer eens iets hoor of lees van hun zgn. kennis der paarden.

Geef mijn Dreamstablesportie maar aan Fikkie

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:07

OK, mijn ervaring: Conrad met paarden, top! Zowel trailerladen als veulentraining gedaan.

Ik weet dat ze zakelijk soms wat minder sterk zijn, maar daar heb je als klant meestal geen last van.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:23

Sirus, je bent als het goed is inmiddels al geweest en en en?

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:41

Vond het helemaal mijn ding. Heb erg veel geleerd over mezelf en over m'n paardje. Overigens waren alle cursisten erg onder de indruk.

Ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind. Ik wil graag met Sirus verder gaan op deze manier samen met een vriendin die ook deze cursus deed zodat we elkaar kunnen helpen/corrigeren.

Omdat het voor ons allemaal nogal nieuw was om te doen, is het vaak goed als er iemand kijk. Die kan je dan op bepaalde punten wijzen, die even aan je aandacht ontsnapt zijn.

In ieder geval is het stilstaan al een stuk verbeterd. Sirus liet zich altijd al erg gemakkelijk laden, dus ook dat was/is geen probleem.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:06

er is ook niemand die zegt dat het makkelijk is, maar gelukkig heb je wel 'je ding' gevonden en veel geleerd.
Het is een indrukwekkend gezicht he als alle puzzelstukjes op hun plaats vallen en je ineens een ander paard hebt?
Maar het belangrijkste is dat jouw houding verandert tov van je paard en daardoor verandert je paard enorm en krijgt ie meer vertrouwen en respect voor je.
Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt maar als je doorzet zul je merken dat het steeds makkelijker wordt en op een gegeven moment wordt het een 2e natuur en weet je niet beter.
veel plezier!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:17

Van de cursussen van DS weet ik niets, maar ik heb er destijds mijn paard onder het zadel laten brengen. Dat hebben ze in mijn ogen prima gedaan. Conrad kwam op mij over als een zeer bekwaam en rustig iemand. Ook vond ik het zeer prettig dat ik geheel onaangekondigd langs kon komen om mijn paard te zien ( op veel africhtingsstallen moet je een afspraak maken). Normaliter hebben ze zo'n 3 weken nodig om het paard goed zadelmak/bitwijs te maken. Maar mijn paard had gewoon wat langer nodig. Ze hebben hem toen een week langer gehouden en daar hoefde ik niets extras voor te betalen.
Nogmaals, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Overigens wil ik er wel bij vermelden dat het betreffende paard politiepaard is geworden ( de jongste van Nederland!!!!). Het was een enorm dominant paard en na een jaar van ellende heb ik de knoop doorgehakt en heb voor hem een geschiktere baas gezocht. De politie is waanzinnig blij met hem, maar het blijft een dominante en beresterke Groninger!