Ik ben sinds een week of 6 bezig mijn paard te beleren en alles ging meteen erg goed. Hij trekt ook zonder problemen als er mensen aan de strengen gaan hangen en ik heb ook met een emmer aan een halstertouw meeslepend over het harde achter hem gelopen en alles gaat prima. Maar nu willen wij hem eraan laten wennen tussen het lamoen te staan en de eerste keer gaat het steeds goed maar elke daaropvolgende poging draait hij met zijn hoofd naar de wagen toe en vertikt het om weer met z'n kont ernaar toe te gaan staan. Of wanneer we hem eindelijk goed hebben staan en de anderen komen met de wagen dichterbij, dan draait hij weer om...Dit gaat nu al 4 weken zo en we proberen het zo'n 4x per week. Volgens de kenners moeten we gewoon geduld hebben en zo doorgaan. Maar kan het niet zijn dat we toch iets verkeerd aanpakken? Wie heeft er tips?
Mijn paard is 4,5 en heerlijk eigenwijs...Heb nog wel eens het idee dat hij gewoon aan het dwarsliggen is en het niet eng vindt. Vooral ook omdat elke eerste poging wel goed gaat.....
Sorry voor het lange verhaal.....