[AR] Shet voor de kar beleren- wie doet dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne7

[AR] Shet voor de kar beleren- wie doet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:44

Ik wil mijn shet graag voor de kar zetten.
Het gaat om een 11-jarige shet (ca. 1mtr hoog) waar pas sinds een jaar op wordt gereden. en dit gaat op zich goed. Shet is super braaf en vind het leuk om op pad te gaan. Tijd dus om hem voor de kar te zetten.
Nu is alleen het probleem: ik heb nog nooit gemend en ga dit mijn shet dus ook zeker niet aanleren! Met andere woorden: Hulp gevraagd.
Wie kan mijn shet voor de kar leren lopen (en mij tegelijkertijd het e.e.a. leren ) en heeft daar ook de faciliteiten voor. (tuig en kar) Ik ben namelijk niet van plan iets te kopen voordat ik zeker weet dat het ook goed gaat.
Vanaf september heb ik er een derde paardje bij staan, en kan de shet dus (tijdelijk) weg om beleerd te worden.
Wie heeft er voor mij adressen en namen van personen die dit kunnen en willen doen?

Napie

Re: [AR] Shet voor de kar beleren- wie doet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:21

Ik kan dit wel doen maar ik woon wel in Appelscha. Weet niet waar jij woont. Over de kosten worden we het wel eens.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:07

Dennis hier op bokt beleert regelmatig shetjes. Ze woont in Wieringerwerf en volgens mij kan je ook je pony daar op de wei zetten en weer ophalen als ze klaar is.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:04

waar woon je?
ik wil het evt. ook wel doen.
het je shet en jou tegelijkertijd leren is niet slim. je pony moet het eerst leren en zeker worden voor de kar voor je wat van je pony kan leren.
evt kan je de cursus koetsiersbewijs halen, dan weet je in ieder geval de basis en kan je lekker gaan mennen met je pony als die er ook klaar voor is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:25

Er woont zeker ook niemand bij mij in de buurt die de eerst keer wil langskomen en mij wil komen helpen?