Ik heb het boek van Parelli en een videoband (the seven games). Door deze combinatie heb ik al behoorlijk wat oefeningen. Ook heb ik een boek van Emiel Voest, de videoband van Emiel en een band van Klaus Hempfling (indrukwekkend maar moeilijk om te vertalen naar mijn situatie). Ook heb ik veel andere boeken gelezen over NH en wel eens les gehad door iemand die volgens de methode van Emiel geschoold is. Daarnaast krijg ik nu les in Centred Riding.
Omdat ik graag de band met mijn paard nog verder wil verbeteren was ik dus op zoek naar mogelijkheden om dat te doen. Nu ben ik dus aan het kijken om het eerste pakket van Parelli te kopen. Omdat je nergens in kunt zien op welk niveau dat pakket is was ik dus op zoek naar een mogelijkheid om te testen of ik met pakket 1 of 2 moest gaan beginnen. Hebben jullie ervaring met een dergelijke situatie (dat je dus geen beginner meer bent maar ook geen gevorderde?)
Persoonlijk vind ik dat het het handigst is om idd een methode te gebruiken als uitgangspunt maar dat ieder paard en mens weer anders is waardoor niet altijd alles bij iedereen werkt. Naar mijn mening sluit de ene methode de andere niet uit. Maar jullie hebben daar andere ervaringen mee??