Van de week Eli en Roger samen aan de lange lijnen gehad en dat ging erg goed. Maar nu het steeds dichterbij komt dat ze samen voor de kar kunnen komen er een aantal kleine simpele vraagje boven.
Allereerst heeft Roger nu nog gewoon zijn enkelgebroken trensje terwijl Eli een utrechtse stang heeft. Roger gaat opzich prima op de trens, maar met dubbelspam maak je de leidsels aan elkaar, kan dat als ze alletwee een verschillend bit hebben. Of moet ik daarmee wachten tot ik een stang voor Roger gevonden heb?
Ik was zoiezo van plan eerst gewoon met twee leidsels te rijden zodat ik ze nog elk apart kan corrigeren. Is dat een goed idee of niet?
En dan heb ik vanmorgen eens naar die zwengen (zo heten die dingen waar ze aan trekken toch) van mijn wagen gekeken, die had ik er eerst afgehaalt omdat ik toch alleen maar enkelspan reed. Maar ze kunnen er op twee manieren aan. De ene manier kunnen ze heel veel bewegen, maar zouden tegen het voorwiel kunnen komen. als ik ze andersom zet zitten er twee uitsteeksels aan die het draaien tegen gaan, maar dan kunnen ze meteen maar 1 of 2 cm heen en weer. Dat lijkt me erg weinig of is dat genoeg?
Ik had al bedacht om die uitsteeksels dan een beetje uit te vijlen zodat ze wat meer kunnen bewegen, maar toch niet tegen het wiel kunnen komen, maar hoeveel moeten ze kunnen bewegen?
Hoop dat jullie hier begrijpen wat ik bedoel.
Groetjes Viola.