[AR] heb je bij het koetsiersbewijs eigen noclaim??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

droebel

[AR] heb je bij het koetsiersbewijs eigen noclaim??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:32

Ik heb vanmiddag tijdens een ritje met paard en wagen een spiegel van iemands auto afgereden. De man die in de auto zat is zich helemaal dood geschrokken, maar was gelukkig niet kwaad. Hij zou het laten repareren en de rekening opsturen. Ik heb m'n koetsiersbewijs. Heb je hier ook een eigen no-claim?? en hoeveel is dit ongeveer??

Sjonniej

Re: heb je bij het koetsiersbewijs eigen noclaim??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:39

Heb je een WA-verzekering?
Die dekt veel meer dan je koetsiersbewijs. Lekker op je WA afschuiven, heb je minder gezeik van.

Wat dat betreft is het koetsiersbewijs gewoon waar-de-loos.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:45

Ip is de verzekering van het koetsiersbewijs meer bedoelt als bemiddeling wanneer je er met je eigen verzekering niet uit komt. Altijd eerst met je eigen WA proberen.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 23:12

okee, dan probeer ik het eerst bij m'n eigen WA. Ik dacht dat de verzekering van het koetssiersbewijs er niet zo moeilijk over deed en alles betaalde. Het is gelukkig niet zo'n hoog bedrag. Ik heb er alleen een spiegel vanaf gereden maar het zou toch mooi zijn als dit gedeeltelijk vergoed wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:08

Spiegels zijn stiekem behoorlijk duur! (Weet er alles van, heb op vlakbij het uitgaancentrum gewoond en het is altijd heel leuk om met een uitgestoken voet langs spiegels te gaan.......bij mij zaten ze er gemiddeld 4 dagen op, een meegespoten kostte ronde de 200 euro....)

droebel

Re: [AR] heb je bij het koetsiersbewijs eigen noclaim??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 00:22

In het uiterste geval kost dit ongelukje me 60 euro. Ik heb gewoon geluk gehad. De eigenaar van de auto is een hele vriendelijke man. hij heeft een auto van 14 jaar oud en wilde geen nieuwe spiegel hebben. we moesten maar op de sloop gaan kijken. En hebben ze daar geen 2e handse, dan kan hij gewoon een nieuwe krijgen. de man was gelukkig helemaal niet boos. hij bleek achteraf een pensionstal te hebben en vroeg al of ik intresse had in een box voor m'n paard.

sanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:11

droebel schreef:
In het uiterste geval kost dit ongelukje me 60 euro. Ik heb gewoon geluk gehad. De eigenaar van de auto is een hele vriendelijke man. hij heeft een auto van 14 jaar oud en wilde geen nieuwe spiegel hebben. we moesten maar op de sloop gaan kijken. En hebben ze daar geen 2e handse, dan kan hij gewoon een nieuwe krijgen. de man was gelukkig helemaal niet boos. hij bleek achteraf een pensionstal te hebben en vroeg al of ik intresse had in een box voor m'n paard.

dan heb je ook weer mazzel dat het een "paardenman" is. Heeft er dan ook wel begrip voor.

grtz

daniel

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:48

sanka schreef:
dan heb je ook weer mazzel dat het een "paardenman" is. Heeft er dan ook wel begrip voor.

grtz
daniel

Daar heb ik zeker mazzel mee. voor hetzelfde de geldt heb je een verkeerde die bijv. alle krassen op z'n auto gaat claimen of zo. Ik was eerst wel bang voor. aan de kant van de spiegel zat hij helemaal onder de krassen en deuken. maar die zaten er gelukkig al voordat mijn paard er tegenaan kwam.
Die man weet ook dat het niet echt mijn schuld was. Het was een heel smal landweggetje en we passeerden elkaar net bij een oprit van een boerderij. op die oprit stonden bomen en vlak daarachter lag een dood kalf of iets onder plastic. normaal springt mijn paard nooit zo voor iets weg, maar voor dit wel.

Toch apart. Ik ken meerdere paarden die normaal geen stap verkeerd zetten, maar als er dood vee langs de weg ligt springen ze 4 meter opzij.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:53

Die geur van zoiets is toch heel vreemd.
We hadden het vorig jaar op een wedstrijd, op dezelfde weg had aan het begin van de week een dood kalf gelegen. Maar heel veel paarden sprongen ervoor opzij. Terwijl dat beest al een paar dagen weg was.