[AR] [NH] Topruiters Monty Roberts komen naar Nederland voor demo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annemariev

[NH] Topruiters Monty Roberts komen naar Nederland voor demo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:08

Donderdagavond 28 juli van 19.00 - 22.00, vrijdag 29, zaterdag 30 en zondag 31 juli van 10.00 - 13.00 komen de topruiters van Monty Roberts naar Nederland. Ze zullen in Oudenhoorn, Dwarsweg 6 waar de trainingen van Monty Roberts worden gehouden gaan werken met enkele starters en probleempaarden, waaronder Moira, het schimmeltje van de zaterdagshow. Zij zullen laten zien hoe wij werken met jonge paarden en op welke wijze je problemen kunt verhelpen/voorkomen. Kosten zijn 5 Euro per dagdeel. Heb je zin om te komen mail dan even naar avdt@hotmail.com. Meer info op www.montyroberts.be (montyroberts.nl ligt er helaas op dit moment uit)

A10

Re: Topruiters Monty Roberts komen naar Nederland voor demo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:45

Lijkt me leuk! Maar wat versta je onder dagdeel?

annemariev

Re: [NH] Topruiters Monty Roberts komen naar Nederland voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 15:42

Donderdag van 19.00 - 22.00 uur.
Vrijdag, zaterdag en zondag van 10.00 - 13.00 uur

We hebben 6 paarden, gaat erg leuk worden!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:14

waar ligt oudehoorn ongeveer?

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 19:25

Ligt een minuut of 15 verder dan Rotterdam. Het is het eerste eiland van Zuid Holland.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:30

oke, jammer voor mij toch een beetje te ver weg.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:14

maar tis wel te vinden (hetzij op de heenweg met een omweggetje )
maar annemarie, ik vond het super. t was een lange rit voor esther en mij maar goed, zeker de moeite waard.
en je woont er super zeg.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:28

Nou zeker dat het super is zeg. De uitleg is ook heel duidelijk en door de vertaling heel goed te volgen. Het is ook veel persoonlijker, vind ik, je mag alles vragen. Je voelt je ook echt op je gemak. Ook van andere heb ik al zeer positieve reacties gehoord. Heeeel leerzaam en voor iedereen een absolute aanrader.

Wij zijn blij dat we onze nieuwste aanwinst hiervoor op hebben gegeven....geweldig hoe er met de paarden wordt omgegaan. De ervaring van de twee ruiters Dan en Grant straalt er ook vanaf.
Elk paard krijgt ook zijn eigen benadering. Want ja elk paard is en blijft verschillend. En dat zien deze ruiters zooooo goed. Ongelooflijk.
Het is net de Monty Roberts show, maar dan nog veel persoonlijker en super uitleg.

Morgen gaan we weer volop genieten!!

Annemarie blijf dit vooral doen!!

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:54

Hallo,

Ook hier waren we er zeer over te spreken, de rust, het aanpassen op elk paard persoonlijk, super.
Helaas kan ik maar één van de dagdelen komen, maar als in augustus Waarde doorgaat, zijn we van de partij hoor!

Groetjes,
Donjaja = Mariska.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 06:58

Jammer dat ik het topic nu pas zie.. had er wel naar toe gewild

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:53

Ik had hier een e-mail over ontvangen, helaas was het te ver reizen
Leek mij in ieder geval super om erbij te zijn

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:37

Ik vond het ook super! Het was een lange dag, want was pas om 12 uur thuis, maar het was zeker de moeite waard! Heb er weer veel van geleerd!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:17

TheSam schreef:
Jammer dat ik het topic nu pas zie.. had er wel naar toe gewild

Ja dat is zeker jammer. Voor de toekomst is het misschien een idee om je aan te melden voor de nieuwsbrief. Dit kan op de website. Dat heb ik ook gedaan

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 08:53

Dank jullie wel voor de complimenten! Dan en Grant zijn weer op weg naar Engeland na gisteren nog even uit geweest te zijn in Amsterdam... Ze hebben het geweldig gehad. Al met al zeer leerzaam met veel nuttige discussies en het uitwisselen van inzichten. Leren van elkaar en leren van de inzichten die ieder paard je geeft is volgens mij het leukste wat er is.

Zoals jullie weten gaan we hier zeker gevolg aan geven en gaan we een cursus geven op het gebied van rijden, waaronder het bokken, stijgeren, voorwaarts rijden, noem maar op.

Nogmaals bedankt voor alle jullie aandacht en interesse,

Annemarie

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:30

Ik was er gister en het was zeker een goedbestede middag...
Vooral de uitleg en ook zeker de vragen /discussie vond ik leerzaam.....
Wij hebben ervan genoten en ik kom zeker nog een keer terug(de cursus bokken enz. ivm soms bokkende/stakende tinker ).

Vond het geweldig om Moira weer bezig te zien en de vooruitgang te zien die ze heeft gemaakt.
Ook Falco en zeker de manier waarop Dan en Grant met hem omgingen was ongelooflijk..wat een rust en overwicht blijven hun uitoefenen op een paard..echt ik heb zitten trillen op mijn stoeltje,terwijl hun tijdens de ontploffingen van Falco het paard zo "sturen" dat hij zichzelf weer terugvind.
Maar zeker ook het trailerladen(vond het zo "mooi" dat je zei.."het paard verteld het verhaal hoe hij voordien is geladen" en idd dat vertelde ze).

Echt iedere beweging die gemaakt word heeft een reden en ik kwam ogen en oren tekort.
Ik ben er nog helemaal vol van..en wat moet ik nog veel leren....

Kortom een goed bestede dag

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:52

CarS schreef:
Echt iedere beweging die gemaakt word heeft een reden en ik kwam ogen en oren tekort.

Dat was de rede dat ik veel op video heb opgenomen. Wij hebben helaas een erg selectief geheugen. Bij het afspelen van de video, leer je ook telkens weer. Elke keer zie je iets anders.

Heb zojuist Karel gebeld en morgen ga ik weer eventjes langs. Nu om zelf een join up/follow up te doen met mijn zwarte pareltje. Dat vind ik erg belangrijk! o.l.v. Karel gaan we ook nog ff verder uitproberen, ander zadel etc....we zien wel hoe het verloopt morgen.

Annemarie, Marl, Dan en Grant BEDANKT!!! en natuurlijk ook de kids, die moeten hun ouders tenslotte opeens delen met heel veel publiek!

Groetjes,
Nancy & Leen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:48

CounTree schreef:
CarS schreef:

Dat was de rede dat ik veel op video heb opgenomen. Wij hebben helaas een erg selectief geheugen. Bij het afspelen van de video, leer je ook telkens weer. Elke keer zie je iets anders.

Heb zojuist Karel gebeld en morgen ga ik weer eventjes langs. Nu om zelf een join up/follow up te doen met mijn zwarte pareltje. Dat vind ik erg belangrijk! o.l.v. Karel gaan we ook nog ff verder uitproberen, ander zadel etc....we zien wel hoe het verloopt morgen.

Annemarie, Marl, Dan en Grant BEDANKT!!! en natuurlijk ook de kids, die moeten hun ouders tenslotte opeens delen met heel veel publiek!

Groetjes,
Nancy & Leen.

Jij was van die bloedmooie zwarte arabier????
Schitterend paard heb je..enne jij hebt geen cursus nodig om bokken/springen uit te zitten
Knap dat je met al die mensen aan de kant voor het eerst op je paard stapte.
Ik vond dat het al geweldig met haar gaan voor een groen paard.

Succes met je zwarte pareltje

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:10

oh bedankt . Vond het wel lachen dat bokken en dacht nog..."dat heb ik weer ".

Ja we zijn supertrots op haar. We zochten een gevoelige arabier, nou die heb ik nu!! Geweldig!!

Groetjes
Nancy

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 14:21

Het was inderdaad super. Het was niet alleen voor jullie leerzaam, ook voor ons. We hebben veel nagesproken over diverse zaken en dat brengt je altijd weer tot nieuwe inzichten.

Wij zeggen wel eens, hoe meer je leert, hoeer je het gevoel hebt niets te wete. En dat is volgens mij waar het om gaat. Sta open voor een ieder die iets verteld. Haal eruit wat goed is voor jou en kijk wat werkt.

Allemaal tot snel.

Ennuh Nancy, ik was ook enorm trots op je. Je bleef luisteren naar Grant en deed precies de juiste dingen. je hebt een super paardje, ik ben helemaal verliefd op haar!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:29

Waarom lees ik het nu pas, een half uurtje op de fiets maximaal, en ik heb het boek van hem in het engels gelezen. Ik ben er dol op en eindelijk is het zo dichtbij mis ik het

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:29

Zo te horen is er na donderdag nog heel wat gebeurd. Helaas kon ik niet alle dagen, beetje ver rijden elke keer.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:08

ja idd, ook voor mij dus steeds te ver rijden. vind het nog steeds super wat ik heb gezien.

enne mijn tinker is zeer fijn te rijden buiten op de dually. ben nog steeds blij dat ik hem gekocht heb. en hij vind het ook fijn, niet steeds een bit in zijn mond als we gaan rijden, nee gewoon lekker de dually om en hij is erg ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:50

Hmmm jammer, ik had toen wedstrijd..

Ik heb vorige keer een brief geschreven naar die show die hij toen in brabant gaf voor probleem paarden. Ik was toen helaas te laat met inschrijven, maar diegene zou het probleem nog wel voorleggen.. helaas heb ik nooit meer wat gehoord!