[AR] [LO] Longeren..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

[LO] Longeren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:33

Wat te doen met een paard dat gewoon echt lastig is met longeren? De ene kant op doet ze het eigelijk met gemak, de andere kant op stopt ze keer op keer in dezelfde hoek & gaat ze je gewoon staan uitdagen! Wij zijn ten einde raad & vragen ons af hoe jullie dit op zouden lossen...

Overigens is dit probleem ook maar op 1 kant, ze snapt dus wel wat ze moet doen maar weigert het gewoon?

Stanleytje

Re: [LO] Longeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:20

Zet een ring uit waaraan ze zich kan optrekken zonder hoekenn zodat ze ook nergend de hoek in kan duiken.
Longeer met zun 2en dat is altijd handiger.
Ik heb dat ook een tijd gehad met mijn haflinger heb precies het zelfde gedaan en binnen een mum van tijd was hij er vanaf.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:04

Kijk eerst een kritisch naar je eigen positie ten opzichte van het paard. Als je paard stopt, sta jij meestal te veel ter hoogte van de voorhand.

Houdt je paard altijd voorwaarts tijdens longeren. Gebruik een zweep met een lange slag, zodat je niet hulpeloos sta te dreigen, maar ook nog echt aan je paard kan zitten.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 15:12

Bedankt voor jullie reacties.

@ Wicky ; je kunt d'r zo hard slaan als je wilt maar reageren doet ze echt niet..

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:42

Misschien helpt het als je eens een andere techniek probeert. Het lijkt erop dat je paard duidelijk een voorkeuskant heeft. Vaak duidt dit op scheef zijn. Wij gebruiken altijd tijdens het longeren de RBL techniek, en dat werkt perfect. Hulpteugels en dergelijke zijn niet nodig. Als je iets meer wilt weten over deze techniek, PB me dan maar even.

Succes in ieder geval.